Monday, February 27, 2012


Ustaz Badrol Amin dalam pengakuan beliau,bukan saja berbohong malah telah membuat fitnah demi menyelamatkan diri beliau.Hari ini pembohongan Badrol terdedah apabila sudah ada saksi yang buka mulut menceritakan hal yang sebenar.

Berikut adalah pengakuan saksi bernama Syukur yang dipetik dari ruangan komen blog pakatan.Jika diperhatikan kenyataan dibawah,Badrol telah bersama perempuan tersebut sejak hari beliau tiba di Kuantan lagi hinggalah hari ketiga beliau ditangkap. 3 hari beri kaunseling dalam bilik ka bhai?

Takkan tolong isteri orang dalam bilik hingga 3 hari?

Saya pekerja hotel tersebut malah saya tahu cerita tersebut dari hari pertama sehingga hari ketiga (hari penangkapan tu)...tapi saya xnak bising2 kat sini...sehingga jika ada yang cuba memfitnah orang lain dengan mengatakan ini konspirasi...

kami tahu juga dan lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana hari ke dua suami wanita tersebut merayu isterinya supaya pulang ke rumah...apa2 pun kita tunggu lah...

yang pasti 20 orang yg di dakwa tu TIADA..yang ada hanya suami isteri tersebut..dan saya nampak dengan mata kepala saya sendiri Badrul Amin di tampar oleh suami perempuan itu...20 orang yg di dakwa adalah fitnah Badrul Amin

Petikan daripada kenyataan Jabatan Agama Pahang.

Timbalan Pengarahnya, Datuk Mohd Ghazali Abd Aziz berkata, tangkapan berkenaan dibuat berdasarkan aduan orang ramai. “Jaip mengikut prosedur yang ditetapkan dan tidak pernah berlaku perkara yang dirancang atau atau berkomplot,” katanya.

Menurutnya, tindakan itu dibuat atas aduan daripada suami wanita terbabit yang menghubungi penguatkuasa Jaip supaya datang ke hotel itu kerana didapati isterinya bersama lelaki lain.

Ekoran penangkapan itu, Badrolamin dipanggil memberikan keterangan hari ini bersama wanita berkenaan bagi melengkapkan siasatan.

Mohd Ghazali berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982.

Menurutnya, selepas siasatan selesai, kertas siasatan akan diserahkan kepada pihak pendakwaan untuk tindakan lanjut. "Ia merupakan satu prosedur biasa dalam kes seperti itu," katanya. pisau.net

15 comments:

Anonymous said...

“Perkara itu berlaku di Pahang, ia di luar bidang kuasa Kerajaan Negeri Selangor untuk campur tangan secara dekat.

“Kalau berlaku di Selangor, paling tidak kita boleh bertanya kepada beliau apakah SOP yang dilakukan pada kejadian tersebut. Tetapi (ia berlaku) di Pahang walaupun ia melibatkan kakitangan awam Kerajaan Negeri,” katanya.

APA LAH PUNYA BODO JAWAPAN SI GAGAP NI...APA KAU INGAT KALAU BELAKU KAT SELANGOR DALAM NEGERI KAU PERINTAH KES NI BOLEH SENYAP BEGITU SAJA KER.ATAU SIMPAN BERBULAN SAMPAI SEJUK MACAM KES MURTAD DUMC GEREJA TU?..ATAU SI GAGAP NI BOLEH SURUH JAIS PADAM FAIL KES SETELAH KO JADI EXCO AGAMA???.. LAIN KALI KO FAHAM LAA SIKIT NI UNDANG2 SYARIAH TAK KIRA MANA TEMPAT PUN KALAU DAH BUAT KENA TANGGUNG LAA...

Anonymous said...

Assalam semua;
Swiss Garden Hotel adalah hotel 4 atau 5 bintang. Bagaimana boleh 20 orang gangster masuk kedalam hotel tanpa disedari oleh pengurusan dan pihak keselamatan hotel. Adakah pihak keselamatan hotel gagal mengenalpasti kehadiran begitu ramai gangster memasuki hotel dan naik ke tingkat dimana penghuni tinggal.
Jika ini benar berlaku, adalah tidak selamat untuk menginap di Swiss Garden Hotel Kuantan. Pihak Swiss Garden Hotel Kuantan perlu mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung dengan perkara diatas terutamanya bila ada penginap hotel dipukul oleh gangster.

Anonymous said...

Ostad kepala otak udang yang tengah panik ni sempat lagi mengira ada 20 orang samseng yang datang menyerang?..Fuhyoo..

Anonymous said...

kalau xtahu baik diam.. boleh dosa free je...

Anonymous said...

hahahahahahaha ostad tai kuc in

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAH....alasan ustaz bangang!

Anonymous said...

20 org ni mesti idea nuar nih..hehehe

Anonymous said...

alamak,ostat dah jadi bus start,kih,kih,kih

Anonymous said...

spin ostat...jgn tk spin...lepas ni kluarkan pulak statement bahawa kewujudan ostat kt dunia ni adalah kospirasi politik umno...rapatumum pemimpin PKR di swiss garden tempoh hari pun adalah satu perangkap yg dirancang oleh umno gak...ostat berbini 2 pon konspirasi jijik umno gak...gilo!!! semua pemimpin PKR ni kaki spin...letih aku!!!

Anonymous said...

saya stuju komen kawan no 2 di atas hotel swiss garden tidak selamat disinggahi kerana d kuatiri kawalan keselamatan sgt rapuh 20 org masuk takan receiption n pgawal dok lena......bkn stakat ustz bahalul tu sja yg senang lenang bwa bini org ...kalau mcm ni pcuri mudah je masuk...pihak hotel kena respon ni....apa pdpt kawan2 lain

Anonymous said...

Memanglah bodoh punya manusia ni. Kalau saya 20 orang gangster datang pagi buta ketuk pintu bilik saya, saya tak akan buka....

Mungkin kenyataan untuk selamatkan diri kononnya "bini orang" dihantar ke bilik oleh "laki orang".

Kalau gitu industri perhotelan negara akan lingkup kerana kawalan keselamatan di hotel berkenaan tidak dapat diyakini.

Patutlah pembangkang sokong merdeka seksualiti, sebab pemimpin-pemimpinnya mengamalkan seks bebas. PAS hati-hatilah. Takut nanti ada di kalangan ahlinya akan tumpang sekaki.

Anonymous said...

anon 11.37 ostat bad ni yg tiru apa yg diamalkan pemimpin PAS..mcm kepimpinan melalui teladan...
kalau tak caya Tim Presiden PAs skrg pun ada gak rekod kena tangkap khalwat..tp nasib dia baik sbb didakwa kat negeri PAS berkuasa...so lepas ler.

Anonymous said...

0stad ni patut ucap trima kasih kat umno kerana bina hotel tu...adalah tempat dia utk wat projek......

Anonymous said...

selepas kes ini selesai jika ustaz itu tidak bersalah harap saudara semua bertaubat menfitnah org sblum dh x boleh bertaubat jika ustaz i2 bersalah saya ucapkan tahniah kepada anda semua atas komen yg bagus.

Anonymous said...

ostad mengkarung plastik mcm ni kalau dah nampak CIPAP depan mata, diorg lagi setan drp iblis...

tak caya cuba tengok MAB SABU dgn MAH CIPAP dlm youtube hahahha (ada lagi tak air cipap mah melekit kat muka mat sbau lagi hahaha)

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.