Thursday, January 12, 2012


Tindakan Azmin Ali menghina Tun Dr. Mahathir dengan ungkapan 'kepala otak kau' dalam ceramahnya tempoh hari disifatkan sebagai tindakan kurang ajar. Sikap Azmin Ali ini bertentangan dengan adab dan budaya Melayu yang sentiasa menghormati orang yang lebih tua lebih-lebih lagi kepada seorang negarawan yang telah banyak berjasa padanya secara peribadi dan juga negara.

Perangai Azmin Ali tak ubah seperti kacang lupakan kulit. Satu ketika dulu Azmin pernah ditatang bagai minyak yang penuh oleh Tun M sehinggakan anak-anak Tun M sendiri cemburu melihat hubungan mereka. Tetapi malangnya segala jasa Tun M dilupakan begitu saja kerana taksub dan kemarukkan kuasa sehingga Azmin berani menghina Tun M. Jika tidak kerana Tun M, dimanakah Azmin sekarang?

Jangan disebabkan politik bodoh yang dimainkan oleh pembangkang, segala jasa baik Tun M mahu dilupakan. EP nasihatkan Azmin perlu memohon maaf kepada Tun M atas ucapan kurang ajar itu kerana perbuatannya menjadi contoh yang tidak baik pada remaja di Malaysia. Sebagai seorang ahli politik dan juga pemimpin kepada masyarakat, Azmin seolah-olah mengajar anak anak muda di Malaysia untuk berkelakuan biadap dan kurang ajar pada ibu bapa mereka dan juga kepada orang yang lebih tua daripada mereka seperti apa yang dilakukannya..

Ini membuktikan Azmin tidak mempunyai kredibiliti menjadi seorang pemimpin. Apa yang diucapkan oleh Azmin menggambarkan seorang yang cetek ilmu. Azmin perlu sedar yang dia sendiri tidak diterima sebagai seorang pemimpin dalam pakatan haram, jadi Azmin tidak layak untuk berkata demikian kepada Tun M yang telah banyak berjasa dan menyumbang kepada pembangunan negara.

42 comments:

Anonymous said...

eleh apa nk heran..dlm kuarga dia sndri pn HURUHARA..tgk la adik bradik dia..xdak HARGA..! tu la kata..rkyat buta n bodo je ikut dia ni.. PERJUANGAN APA cengini..?

nonbal said...

SI SETAN NI BUKAN ADA APA-APA PUN JASANYA KPD RAKYAT DAN NEGARA INI. JAHANAM PKR,PAS & DAP DLM PRU 13........ JAHANAM PKR,PAS & DAP DLM PRU 13........ JAHANAM PKR,PAS & DAP DLM PRU 13........ JAHANAM PKR,PAS & DAP DLM PRU 13........ JAHANAM PKR,PAS & DAP DLM PRU 13........ JAHANAM PKR,PAS & DAP DLM PRU 13........

Anonymous said...

kesian dia...buta hati, buta segalanya..

Anonymous said...

kepala otak kau si mamakkutty mahathir......apamacam?????????mamposlah mahathir....apamacam???????jahanamlah mahathir.......laknatlah mahathir.........pukimak mahathir.......

Anonymous said...

dia nie kn anak buah anwar yg pling disayangi,dan sblom nie saya pon xkenal sgt sapa dia nih,tp kenal ngn dia sebab prangai buruk yg suka mengata kat org....rasa meluat plak klu tgk muka dia nie lama2...budak hingusan yg xtaw apa pasal politik cm nie laa...nk dibandingkn dgn Tun Dr Mahathir mmg jauh sgt la bezaa.....

ex PKR said...

Anon 9:05.. Kesian aku tgk org2 mcm ko ni

Anonymous said...

Seorang pemimpin sial tak pernah sedar diri selama ini dikuasai nafsu dan syaitan sebab itu begitu taat dengan Anuwar yang berperangai syaitan dan berperawakan dajjal!!!!
Dia nak kutuk Tun M sedang apa yg ada pada dirinya hanyalah semata2 seperti sampah disisi org yg budiman dan bijaksana.....
Azmin boleh bercakap begitu semata2 kerana ada sedikit pangkat dlm partinya...hakikatnya bagai langit dengan bumi berbanding Tun M.
Pergi jahanamlh ko....

Anonymous said...

anon 9.05 jangan jadi baghal x ada otak...apa salah Tun M pada kau?? Kalau kau islam, istigfar banyak2, moga kau diampunkan dan selamat dunia akhirat. Moga panjang umur Tun.

Anonymous said...

anon 9:05... cantiknya bahasa, saya yakin muka pun seindah bahasa yang digunakan.

jangan kufur nikmat. tuhan kurniakan negara Malaysia seorang pemimpin yang sangat berkaliber seperti TUN M. cuba belajar bersyukur. tanpa TUN M Malaysia tak mungkin sampai ke tahap ini. Walaupun mungkin ada kekurangan sini dan sana.. itu lumrah alam. TUN M kan manusia biasa. Jadi belajarlah untuk bersyukur.

Bila mengeluarkan pendapat cuba fikir dulu. jangan membogelkan kebodohan diri!!!!

Anonymous said...

anon 9:05... Dia pakai kereta apa entah-entah kereta proton yang diilhamkan oleh Dr. Mahathir.

Anonymous said...

ANON 9:05 KATALAH NK KATA PA KAT TUN. DIA TAK RUGI APA-APA PUN. SEBALIKNYA KAMU YG BERDOSA.SEMBAHYANG MCMANAPUN KALAU TUN TAK MAAFKAN TAHU LAH KAMU AKIBATNYA..

Anonymous said...

Memang betul... semua adik-beradiknya tak sebulu dengan beruk Azmin ni...Nak cakap tentang sumbang ... jangan harap.. pagar makan padi...Perosak agama dang bangsa.. Bini pun boleh bagi orang...demi wang...

Anonymous said...

Mari kita tunggu dan lihat ' Kepala otak sapa pulak yang kena dan sapa yang bakal tersungkur selepas PRU13. Balasan orang yang tak mengenang budi dan sangar celupar akan dihukum Allah SWT dengan cara yang paling trajis....?

Anonymous said...

Azmin ni manusia tarak guna...apa2 yg keluar dari mulut dia adalah sampah busuk semata-mata. Ni jenis terencat sejak kecik ni hehehe.

Anonymous said...

Anon 9.05

Bagus lah kau, lagi banyak kau mencarut lagi ramai orang benci PR...kau mencarut la banyak lagi, memang kau lahir sebagai keldai yang menyerupai manusia.

Anonymous said...

ANON 9.05 ... TAK DER OTAK..

Anonymous said...

anon 9.05 ni mngkin tergolong dalam orang² yang sakit. Ntah² sokong opposition sebab ikut trend je, bukan tau sangat ape objektifnye pon. Kesian orang² sakit mcm die ni.

eddie78 said...

kui kui kui kui... apa lah jasa si bangang ni kat msia?? piang btol.. jasa??huru harakan msia ada lah..ptuihh muka lahanat ni..

Anonymous said...

jenis meliwat je yg sokong peliwat mcm anon 9.05 tu..azmin pun trgolong dlm penyokong & pendukung songsang lgbt..sbb tu mulut dia & penyokong siBABI ni semua mcm longkang..sepatahnya je keluar busuk mcm bangkai..so mari selamatkan malaysia drp mangsa bangkai2 ni..selamatkan negara drp gerombolan kafirun, munafikun,laknatullah pas pkr dap!!!!!!!jngn bg peluang mereka brmaharajalela dibumi malaysia lg..hentikan tayangan percuma bangkai2 yg menyusahkan rakyat malaysia lps pru2008..aman malaysia tanpa golongan ini...

Anonymous said...

Azmin Ali dan senarionya :
a) seorang suami yg DAYUS..serah isteri pd Boss.smapai skrng Kak Zah senyap dan simpan dlm hati.1 kampung tahu
b) tidak pernah melawat kawasan DUN nya sbb begitu sibuk jaga pungkok Anwar kehulu kehilir
c) memecat pejuang Islam Hasan Ali
d) menang jawatan Timbalan PKR atas arahan dan ehsan Ketua Pungkok
e)dia akan tahu akibatnya

Anonymous said...

Idola dia pun merupakan manusia yg. paling buruk perangai di dunia..jadi jgn heran jika perangai dia juga begitu....mana tidaknya dah le buat kerja terkutuk kemudian buat fitnah kononnya pemimpin tertentu buat fitnah dan menzalimi dia...aku belum jumpa manusia seperti ini...mana ade orang yg. perangai buruk seburuk perangai anwar...bukan saja perangai buruk ...hatinya pun busuk...azmin pun ikut care nuar

Anonymous said...

Anon 9.05 bodowwwww.. tu je aku nak ckp.. (TF)

Anonymous said...

Anon 9.05_ Kau nie mang jenis melayu yang mudah lupa. Bercakap seperti kau nie hebat tapi hakikatnya tin kosong. Tanpa mahathir, malaysia boleh tergadai dek kejahatan anwar yang merupakan anjing belaan america. Kau tak sedar siapa anwar yang sebenarnya. Kau tak sedar sebab kau hanya menyokong secara membati buta. Anwar will never be exxellent. Never.. He is just a zero talker with rubbish content who tried to destroy malays and turn malaysia to fucking singapore. Look what happen to singapore, chinese on d top n malay going down...

Anonymous said...

Anon 9.05 inilah cara kau mengajar anak2 kau.suatu waktu apa yang kau ucapkan akan berbalik kepada diri kau sendiri. Allah maha kaya.....

Tengku Panglima Putih Tengku Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Anon 9.05 tu sama jer mcm azmin...otak dah tak betul.... air mani si nuar tu dah naik ke kepala lah katakan....sadissss sungguh....

mangkok said...

"Kepala hotak kau Azmin.."

MaiL DuaSinggit said...

AZMIN NI TAK KENANG JASA... BINI DAH TERSEPIT, DIA PUN TERUS MENYEPIT.. BUDAK HINGUSAN YG X KENANG BUDI..

Anonymous said...

pembangkang ni baru ketua setan dia terlepas laagaknya macam mereka ni da menang pru heh tunggu je la

Zahari Zainan said...

Azmin ni Ayahnda Tun Dr Mahathir kutip buat anak angkat masa dia student dulu,asalnya orang susah, pelajaran dia bagus. masa dia sakit tenat terlantar kat hospital tawakkal pun Ayahnda TDM yg dok jaga dan suap nasi ke mulut azmin. Malah ayahnda TDM cari doktor terbaik untuk merawat azmin hingga pulih sepenuhnya.

Balasan kepada bapa angkat yg sangat berjasa --> "Kepala otak Kau" begitulah manusia yang sudah lupa daratan.

Anonymous said...

Tak sedar diri. Dah kenyang melantak dengan pembangunan yang dibawa oleh Dr M. Iblis tetap iblis dia ni.

Anonymous said...

Jasanya besar sekali kepada Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Akibat terlalu bergantung pada anwar. Itu yang jadi macam tu. Kita tengok bila anwar dah mati macam mana dia pulak. Hati azmin dah hitam legam. Mak dia sendiri pun dia tak peduli.

pak lah said...

hahaha......pantat ko mahathir.....mahon doa mahathir cepat pigi mampos dari bumi malaysia.....kakakakaa

Anonymous said...

anon 9.05 dan pak lah
semoga Allah laknat ke atas kamu dan moga cpt mamposs..hidup lama x guna hanya aniaya diri sendiri.. Percayalah Mahathir ada 'daulat' nya..
sesiapa mengutuknya pasti hidup takkan tenang..

Anonymous said...

Terang² dah nampak anon 9.05 and pak lah ni bahasanya lebih kurang sama. Kalo x mencarut, dia fitnah dan hina. Nampak sangat pencacai2 pkr ni perangai macamana, tiada civic dan moral, hanya orang2 macam depa ni je support pr. Tunggu la sampai korg rasa kalo cina dlm dap tu da pijak kepala ko dengan keluarga2 ko skali, baru korang tahu langit tinggi rendah.

Anonymous said...

Semoga tun terus d panjangkan umur dan d beri kesihatan

Anonymous said...

Mohon Allah lanjutkan usia Tun M n Dato Seri Najib.. semuga Malaysia terus aman dan makmur dibawah naungan UMNO / BN.. sesungguhnya Azmin Ali tida jasa apa-apa kepada Negara ini. dia lah manusia yg tidak tahu mengenang budi dan inilah dia cermin atau wajah sebenar PKR ..

Anonymous said...

anon 9.05 dan paklah banyak2lah bertaubat...semoga Allah panjangkan umur Tun Mahathir....amin

Anonymous said...

astagfirullah...bawa2 beringat la yang kita ni orang Islam...jgn la kita dok mencarut orang, nanti perlakuan itu akan kita terima blk pada masa yg lain...apa da jd da ngn muslim,muslimah dunia skang...sedih sungguh...

Anonymous said...

itulah anjing peliwat...ingat lau kat sebelah timur tengah...dah mampos dah......kepala otak kau..

Anonymous said...

kopalo hotak kau azmin.. pergi mampus dengan koa.. orang macam ni akan mati di sambar petir..
satu hari dia pulak kena liwat dengan anwar haram kejadah!!! mampus kau perosak melayu..





Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.