Saturday, January 21, 2012


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau teruja apabila kajian Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaysia menunjukkan 43 peratus yakin Barisan Nasional (BN) akan mengekalkan kuasa pada pilihan raya akan datang.

"Saya teruja kalau ada laporan sedemikian, tetapi apakah faktor-faktor yang menyebabkan mereka bersikap sedemikian?

"Salah satu mungkin mereka yakin dengan agenda nasional untuk bawa transformasi, menuju sebuah negara maju dan kita buktikan dalam tempoh tiga tahun ini banyak perubahan, begitu banyak idea baru, ini sedikit sebanyak membantu keyakinan rakyat kepada kerajaan," katanya dipetik Bernama selepas merasmikan program Ihsan Samudera di sini, hari ini.

Laporan media kelmarin memetik kajian kendalian pusat itu akhir tahun lalu menunjukkan Najib menjadi pemimpin pilihan berbanding Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Berbanding dengan Anwar, menurut kajian itu, lebih ramai yang berpendapat Najib merupakan seorang pemimpin yang lebih berkemampuan dari segi pengurusan ekonomi negara, dengan sejumlah 40 peratus responden bersetuju bahawa perdana menteri adalah lebih baik.

Sebaliknya, hanya 33 peratus daripada responden kajian itu - yang dijalan dari Oktober hingga Disember lalu bersetuju Anwar lebih berkemampuan dalam menguruskan ekonomi negara. SHarian

1 comments:

Anonymous said...

Sdra SDra EMPAYAR PEMUDA
saya Mohon izin

Saya nampak apa saja Najib buat atas pletfom 1M Mr KOOL GAJET Bapak Vernakular Liberal transformaci inclusive roadshow worldview tidak dapat menolong UMNO dan BN meraih kemenangan pada PRU 13, Perpaduan kaum hanya "hollow exigiency commercial practicalism dan berpura pura lakonan".

Najib masih "making same mistakes" sama serupa seakan akan Presiden UMNO yang lena yenyak buaian SIL dan mangkok tingkat.

Saya rasa ramai sudah yang menunjulkan pendapat dan hujah yang mampat lagi realsitik,

Kalau lah undi kaum cina yang Najib sangat ketagihkan ,saya nampak apa saja Najib kasi dan kasi tidak akan mendapat undi cina balik dan juga undi Melayu yang pindah ke PR sebab:

A.Semua orang di malaysia tidak patuh taat dan hormat pada undang undang dengan ;
1.tidak seledup mercun besar,bakar mercun besar pada 21hb Januari hingga Chap goh Mei.Sebab mercun besar masih haram.
2.PDRM dan KDRM ambil tindakkan undang kapada penghuni rumah yang membeli simpan dan membakar mercun daripada 8.45 petang sampai 2 pagi.
Setiap mercun yang bakar daripada 21 hb januri hingga chap goh meh adalah letupan terhadap maruah undang undang negara ,dan semua institusi negara(orang putih cakap blatant insult and disrespect)BM cakap kurang ajar, tak ada adat hormat dan tak ada pelajaran, perangai samseng haram dan tidak layak tinggal di negara yang berundang undang.
2.Parkir kereta ikut suka hati halang orang lain keluar dari rumah,tak reti bahasa (54 tahun merdeka masih baghal lagi)tak bagi tahu,tak minta izin.
3.Buat parti CNY bising sampai 2.30 pagi,tak reti basa ,dah 54 tahun merdeka,masih baghal macam khinzir.
4.Bakar mercun besar waktu malam supaya orang tak tau siape punya angkara.

B.Mereka hendak sekolah vernakular dan vernakular dan vernakular, dan tidak mau sistem sekolah kebangsaan.
Bapak Vernakular aka Najib kasi muka patah pinggang kebelakang kasi dan kasi dan kasi ,atas dasar politik dan bukan negara...... dan BN sendiri memacah belah usaha perpaduan sistem satu sekolah.
C.54 tahun merdeka ,masih tebal sifat rasis tak mau sokong bahasa Melayu,tak mau kongsi perniagaan, tak mau beli barangan keluaran melayu, tak mau langgan minyak dan gas Petronas,stesen minyak petronas,jarang jarang aku nampak kereta kepunyaan penyambut tahun naga.
D.Ambil pekerja yang reti basa mandarin dan dialek cina sebagai ketutamaan,kalu ambik melayu suruh mereka pegang daging babi, tak bagi kerja dalam,dlll,baik punya Naga ,ambil pekerja Indon Indon Indon,Nepal,Bangla,Comboja,Vietnam,Sri langka,dan Indon lagi,india,...dan impot betina cina china doll bersepah dil semua negeri.
E.Menggalak mereka yang sambut tahun Naga nih, melalui akhbar vernakular,yang hanya reti baca mandarin untuk salak dan komplain tak habis habis, cemburu akan usaha kerajaan implementasi perlembagaan peruntukkan Islam dan Melayu.Laga lagakan kaum cina dan seterus nya nya dlll...terlalu banyak cetusian anti harmoni anti perpaduan yang sengaja di isu kan dan di cari pasal...,betis tak mau peha tak mau,kepala dah di tunjal tunjal kan.

F.Role model cina sudah ada, dimana LGE yang tidak mimpi pada bulan Januari 2008 yang:
1).Dapat gaji amat besarbetul yang amat lumayan.
2). dah rasa lazat nya kuasa.
3).Dah bergaul mesra dengan DYMM Raja Raja Melayu dab YDPA.
4).Dah Masuk rasa udara nyaman Istana Negara baru
5).Sudah di beri tabik hormat eskort polis askar TLDM,
ta kan LGE nak serah balik PP tanpa titisan darah terakhir ?

Simpulan nya Najib,pada realiti dan kenyataan orang cina dah tada respek lah,
baik anda fokus kat undi Melayu,silap silap Najib jadi Ketua Pembangkang lepas PRU.

arjuna waspada
changkat lobak.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.