HOT : TERDIAM ADAM ADLI BILA DENGAR HUJAH TUN M....? NAK TUNJUK HERO LAGI KE??


Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) tetap relevan kepada orang yang tidak tahu menjaga diri dan tidak menghargai peluang yang harus digunakan sebagai seorang mahasiswa, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
  
Beliau berkata kerajaan tidak pernah melarang sekiranya mahasiswa ingin mengadakan sebarang debat dalam kawasan universiti tetapi yang hendak dikawal adalah perbuatan mereka berkempen secara melampau.
  
"Yang kita larang adalah tindakan nak pergi kempen di sana sini. Orang bayar duit kepada kita. Kita belajar menggunakan orang lain, jadi kena bertanggungjawab dengan orang yang bekalkan kita dengan wang supaya belajar betul-betul.
  
"Kemasukan (ke universiti) kebanyakan pelajar Melayu bukan kerana pencapaian tinggi, (dan) kalau tak kerja kuat mereka akan ke belakang," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas sesi Bicara Tokoh bersama beliau sempena Tahun Koperasi Antarabangsa 2012 di Alor Setar hari ini.
  
Dr Mahathir berkata mahasiswa seharusnya menumpukan perhatian sepenuhnya terhadap pelajaran, dan selepas tamat pengajian dan mempunyai pekerjaan serta pendapatan sendiri, barulah mereka bebas melakukan apa saja.

"Kita fikir (jika) tak demonstrate (berdemonstrasi) tak boleh jadi ahli politik yang baik. Saya dulu takdak demonstration pun tapi boleh jadi ahli politik yang ada kebijaksanaan juga," katanya.
  
Beliau berkata lebih menyedihkan ialah yang sering terlibat dengan demonstrasi membantah AUKU adalah mahasiswa Melayu, manakala kaum lain tidak melakukan perkara itu.
  
"Saya bukan rasis tapi budak Melayu ini kelulusan tak tinggi, orang inilah yang nak sangat hapuskan AUKU. AUKU tidak relevan kalau kita tahu menjaga diri," katanya.

- Bernama
HOT : TERDIAM ADAM ADLI BILA DENGAR HUJAH TUN M....? NAK TUNJUK HERO LAGI KE?? HOT : TERDIAM ADAM ADLI BILA DENGAR HUJAH TUN M....? NAK TUNJUK HERO LAGI KE?? Reviewed by Empayar Pemuda on 12:12 AM Rating: 5

23 comments:

  1. Jenis homo cun memang la macam tu,perasan diri bagus walau pun kelulusan tak seberapa macam Adam Adli homo cun jugak.

    ReplyDelete
  2. kan dah kene sebijikkkk...! tapi aku bet, mahasewel bebal mcm kat atas tu mane nak paham apa yang Tun M cakap tu..

    ReplyDelete
  3. Yang patut dihapus dulu sebelum AUKU adalah PELESIT-PELESIT PAKATAN yang mengambil peluang menghasut dan mempergunakan budak-budak mentah seperti itu e.g. Al Juburi, Tian Chua @ Kongkang yang suka menggigit, Cikgu Butts, SAM(pah) Ketot, AmbiGampang etc.

    ReplyDelete
  4. kata dia AUKU zalim la...kejam la......dah berpuluh tahun akta ini digunakan....dah beratus ribu graduan dapat dikeluarkan dari universiti tempatan....tak de masalahpun....dapat kerja baik...dalam semua sektor awam/swasta..yang jadi ahli politik pun ramai..termasuklah yang dah berjaya jadi pemimpin pembangkang.....apa yang kau meroyan sangat ni adam adli....

    ReplyDelete
  5. ha..ha..budak hingus mcm ni pun ada yang nak backup. Yang backup pun berhingus jugak...Boleh jalan daaa. jadi keldai je laaa.

    ReplyDelete
  6. Biar kan dia mampos..Nuar tak pedulik sama dia..Kes jubor dah selesai..

    Buang masa fikirkan dia..


    Adam..nobody care what you do, nothing to the society & only sodomist need people like u now.

    please die in private toilet.

    ReplyDelete
  7. Tun

    Tulah masaalahnyer BUDAK MELAYU.

    1. Kalau ditanya dan diminta menerangkan AUKU dan Fungsi nyer ... paling baik markah boleh bagi 1/10.

    2. Agak nyer si ADLI ni, bapak dia bagi makan duit HARAM agak nyer. Tu yang anak anak jadi liat dan degil.

    ReplyDelete
  8. buang jelah manusia yg tk bsyukur nie...dasar komunis...tk lyk jd guru...ko bhenti msuk politik lg bagus...aku byr tax bkn nk bg duit kt org mcm ko nie....bhsa tk kenang diuntung btul....ko jgn nk melalak bila ko tk dpt tmp nnt....kesian mak bapak ko htr blaja suh jd manusia bguna....malang sggh dpt anak mcm ko nie!!!....layak ker ko dgn PM....pikirlah sikit bro!!!.....syabass tun M krn sound org mcm nie.....melayu mudah lupa!!!!!!

    ReplyDelete
  9. Betul sangat kata Tun ..

    Kalaulah tak ada keistimewaan dikhususkan kepada anak anak melayu, lama dah mereka tu sepak kertas .. nama jer masuk universiti .. bukan pandai sangat pun, janji ada duit, tak pun pinjam .. abis jer SPM bermacam macam tawaran untuk melanjutkan pelajaran datang dari berbagai bagai universiti dan kolej, samada awam dan swasta...yg penting ada duit ...

    ReplyDelete
  10. budak belajar upsi je rupanyer.hmm..balik kampung la gosok gigi tu dulu jgn jadi kuning.

    ReplyDelete
  11. MASUK U PUN IKUT KUOTA ADA HATI NAK LAWAN KERAJAAN.DAPAT BANTUAN PUN DARI KERAJAAN.INI MASA KAT SEKOLAH ADALAH BUDAK KELAS HUJUNG.BELAJAR TAK TAHU APA.MARKAH PERIKSA SETAKAT CUKUP MAKAN.SIAPA TAHU DIA DULU SEKOLAH MANA,DEDAHKAN KEPUTUSAN PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM DAN PEPERIKSAAN PERTENGAN TAHUN SPM.

    ReplyDelete
  12. dalam melalak menentang Auku, DS NAJIB, rupa2nya KUIN di Kedah yg dibwh PAS skrg ni yg gunakan AUKU sbg hukuman kpd pelajarnya. Nak tergelak adalah. Dok salahkan UMNO yg buat AUKU, tapi PAS yg gunakan,

    ReplyDelete
  13. kalau auku zalim dan menindas pelajar, takdelah aku dan adik beradik aku dah jadi pekerja profesional yang berjaya sekarang ni..
    auku takde makna bagi pelajar2 yang ada adab dan akhlak, yang ada cita2 utk berjaya..
    auku memang penghalang bagi manusia2 yang kurang ajar, bebal, tak sedar diri dsb..

    ReplyDelete
  14. belajo je le...jgn nk perabih duit kerajaan je...sokong Tun M n Dato Seri

    najib

    ReplyDelete
  15. Nmpak dah mcm member bloger tukat tiub kereta api yg dari zaman mudanya kat universiti asyik demonstrasi saja hingga lari keluar negara kemudian balik...'last' tak smpai mana jadinya...asyik meracau tak tentu arah...hi...hi....

    ReplyDelete
  16. jgn layan sgt budak hingusan mahasewel ni.buang masa aje.tumpukan naik taraf ekonomi org melayu.pendidikan anak2 melayu.
    tun mahathir tetap relevan dlm memberi pandangan kritis.SEMOGA ALLAH LINDUNGI HAMBA MU TUN MAHATHIR
    DAN KELUARGA DARI KAUM2 PELIWAT.AMIN

    ReplyDelete
  17. Budak UPSI kena tau, tak semua pengetua sekolah suka mereka posting di sekolah dema. Tak serius terhadap kerja. Teruk kawan-kawan kena cover kerja dema. Bagi prestasi bawah 70% aje . Lepas tu suruh dema letak jawatan

    ReplyDelete
  18. Sebut pasal budak berhingus ni ada dua. satu dimaksudkan budak tak cukup akal, yg belum cukup dewasa @ kanak-kanak. Tapi yg dak seumur ini kanak2 lagi ke? Dia orang ni tergolong budak berhingus ke dua, iaitu budak laloq, ala-ala tak berapa siuman. Yg ni mmg hampeh, tak boleh nak diajar, tak boleh nak dinasihat, cakaplah ape pun buat habis air liur aje, dia orang tak akan faham punya. Makin dilayan, makin menjadi.

    ReplyDelete
  19. jom bawa bincang kat Forum Papagomo @

    http://forum-papagomo.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Tak kenal asal usul dan tak kenal diri..akhlak kalau dah mengikut telunjuk gay memang tak sedar diri dah..orang macam ni kalau anuar suruh makan taik pun dia makan...nasib baik org lain beriman kalau tak dah jadi alas kaki dah budak ni..

    ReplyDelete
  21. x sdr diri bdk bdo ne ko ingt semua org sokong ko bdoh ank didik al juburi?ak pn studnt beb....tp ak x de plak nk jd cm ko...ko ske2 laung2 hancur2 hancur najib?ko spe beb?nk je ak pijak ko lau jumpa ko....ko ingt ko bgus sgt??????sdr sket blajar kt mne beb...g msuk universiti anwar la bdo adam al juburi

    ReplyDelete
  22. diri tu yang bodoh piang , tapi salahkan AUKU !

    kalau tak kerana KUOTA , Adam ni tak merasa masuk UPSI ! kelayakan bkn hebat sanggat pun , cuma cukup-cukup makan ...

    kita tengok dimana Adam akhirnya, adakah selepas ini dia akan terus dibela , dipuja , diberi makan oleh PR!!

    silap2 nasib Adam akan jadi seperti nasib cikgu Mala, habis manis sepah dibuang !!

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.