Tuesday, January 17, 2012

Nampaknya Tun M pengaruh yang dipunyai oleh Tun M masih menyengat dan menjadi mimpi ngeri puak-puak pembangkang terutamanya Anwar dan DAP. Pelbagai cara digunakan oleh puak-puak pembangkang untuk menjatuhkan kredibiliti Tun M termasuk menfitnah dan menghina secara terbuka. Sebelum ini kita telah menyaksikan bagaimana pasangan adik beradik yang tak kenang budi menghina Tun M.  

Si Azmin dalam ceramahnya telah mengeluarkan kata-kata kurang ajar terhadap Tun M - KLIK SINI. Yang si Azwan, pondan tua tak sedar diri tu pula siap tweet menyambut kata-kata Azmin yang kurang ajar. Siap kata padan muka lagi pada Tun M.. - KLIK SINI.

Yang terbaru puak-puak pembangkang telah menggunakan akhbar cina iaitu Nanyang Siang Pau untuk menghina Tun M. EP tak pasti bagaimana artikel yang begitu rendah nilainya dapat disiarkan oleh akhbar cina tersebut untuk disebarkan kepada pembaca melainkan akhbar ini mempunyai niat yang jahat...

Apakah kredibiliti penulis artikel ini sehingga membuatkan dia layak untuk menghina Tun M yang telah banyak berjasa pada negara? Gaya penulisannya penuh dengan sindiran dan biadap terhadap Tun M. Lupakah penulis artikel ini jasa Tun M terutamanya pada kaum cina yang diberi ruang oleh Tun M untuk menguasai ekonomi di Malaysia? atau saja-saja buat lupa?

EP agak tertarik dengan gelaran yang diberikan oleh penulis artikel ini kepada Anwar iaitu "harimau ganas keluar dari hutan?". Tetapi pada hakikatnya bukan harimau ganas tetapi harimau sarkas yang telah tua dikawal oleh DAP.

Selain daripada itu, penulis artikel ini juga telah memperlekeh-lekehkan kemampuan kaum Melayu terutamanya penyokong parti Pembangkang serta menggalakkan kronisme di dalam kerajaan. EP harap adalah lebih elok jika akhbar Nanyang Siang Pau dapat memohon maaf pada Tun M secara terbuka.



Sila baca terjemahan artikel yang diterbitkan oleh Nanyang Siang Pau di bawah :

Nanyang Siangpau
Anwar Ibrahim- Tun Mahathir?
Opinion Yuanlun m/s A16
13 Januari 2012 (Jumaat)
Tun Mahathir Tidak Perlu Terapung Di Laut
Wong Zi/ pengkritik semasa

Kes liwat Anuar Ibrahim telah dibuang case, tidak kira apa pula yang mahu disebutkan semua tidak terkata, sudah tentu ia tidak dapat menghalang ramai orang akan berfikir sejenak, ini adalah keputusan yang dibuat oleh orang yang bijak.

Walaupun ada orang berkata, keputusan ini tidak memberi manfaat kepada BN, menyebabkan Pakatan Rakyat menang besar dan untung besar. Sedangkan kepimpinan ketiga-tiga parti gabungan Pakatan Rakyat boleh mendabek dada dan bersemngat tinggi menghunuskan pedang berteriak mahu masuk ke Putrajaya!

Apabila Anwar Ibrahim dijatuhkan dengan keputusan tidak bersalah dan dibebaskan, dengan serta merta rakyat Malaysia peka terhadap satu lagi episod isu iaitu bekas pembesar kita, apa yang akan berlaku kepada Tun Mahathir? 

Dimana Tun Mahathir pernah berkata, jika Anwar Ibrahim jadi perdana menteri, beliau akan lari ke luar negara untuk menghabiskan sisa-sisa hidup.

Dalam keadaan seperti ini, sebaliknya Tun Mahathir masih boleh bersemangat tegap seperti biasa, sebab itu beliau berkata kepada pihak media beliau rasa terperanjat, namun beliau melihat perkara itu seperti biasa apa yang dikeputusan oleh mahkamah, membuktikan bahawa tanggapan Pakatan Rakyat kes liwat adalah satu konspriasi yang berniat jahat.

Calon Dari Kalangan Orang Melayu Tidak Mencukupi

Walaupun semangat pemimpin-pemimpin dari kalangan Pakatan Rakyat berkubar-kubar, mempaparkan sikap megah yang begitu tinggi, itu semuanya adalah kata-kata yang diluahkan berbentuk badan politik. Jika benar-benar UMNO tidak mengkajinya sebelum ini, tidak mungkin berani lepaskan harimau ganas keluar dari hutan? 

Walaupun dikatakan Anwar Ibahim itu sangat hebat, sebaliknya sokongan sejati dari kalangan ahli-ahli PKR sendiri sudah tidak memberangsangkan.

Jika mereka kerahkan ahli-ahlinya membuat demonstrasi di jalanan, mungkin masih boleh lagi, tetapi jika mahu mereka tubuhkan kerajaan, letakan mereka-mereka itu di setiap organisasi kerajaan untuk mentadbir rakyat serta mentadbir keamanan negara ini, sudah tentu setiap jabatan dalam kerajaan yang boleh muatkan ahli-ahli mereka dari kalangan orang-orang Melayu bilangannya tidak mencukupi yang bagitu ketara.

Jika jawatan-jawatan itu disandang oleh orang Cina dan orang-orang India, adakah orang-orang Melayu dalam PKR dan tiket-tiket undi orang Melayu yang menyokong itu setuju? 

Dalam tiga gabungan parti, PKR perlu ada calon Melayu yang mencukupi dan mempunyai orang Melayu yang boleh diharapkan dalam tugas-tugas itu, kini agak susah dicari.

Jika orang-orang Melayu yang layak itu, mereka tidak ada dalam senarai pencalonan PRU, benarkah mereka masih bertenaga dan boleh lagi bermegah seperti PRU 2008, bolehkah lagi mereka buat sesuatu yang luar biasa di kawasan pengundi Melayu, bolehkah mereka lakukan sekali lagi minta Postman dan askar pencen untuk jatuhkan UMNO? 

Kali ini adakah sejarah itu akan berulang lagi?

Kes liwat Anwar Ibrahim tidak menjadi, jika Tun Mahathir rasa kurang senang, langkah terakhir, Tun Mahathir boleh juga buat sedikit persediaan, pergi lari terapung di tengah lautan, tetapi beliau juga masih boleh seperti Lee Deng Hui (bekas presiden Taiwan) kekal di Taiwan, masih boleh beri tunjuk ajar kerajaan di Kepulauan Taiwan itu, membuat ribut dan kecuh.

16 comments:

Anonymous said...

Padan muka mahazalim ni. Dulu orang tua ni hina dan aibkan Anwar

Anonymous said...

padan muka anwar sebenarnya dia menghina & mengaibkan dirinya sendiri. satu donia tau akan kerendahan akhlak & moralnya.....

worldLORD said...

Hidup Mahathir..

Anonymous said...

kenapa ALLAH tu BERATKAN anwar jadi PM sedangkan selepas Tun M si anwar ni bakal MENJADI PERDANA MENTERI...KENAPA LALUAN TERLALU SUKAR...APA KESILAPAN...ATAU APAKAH INI HUKUM KARMA...

Anonymous said...

cina2 laknat ni memang mahukan sianwar ni jadi pm,sebsb mereka akan dapat apa yang mereka idamkan diMalaysia ni dng muadah.hantar je keThaland dapat sebidang tanah org Melayu,bawa je masuk pelacur dari cina dapat lagi sebidang,lama2 habis sinuar pun mati dengan senyum puas.lama kelamaan adalah kaum kerabatnya jadi pelacur nak cari makan.

penyokongketuanan said...

adakah kaum cina tak tahu mengenang budi? Kenapa perlu siarkan artikel penghinaan ini? Tun dah x de dalam pentadbiran pun. Agaknya mereka memang mengharap sejarah 13 Mei berulang? apa tujuan provokasi ini??

Anonymous said...

anjing yg post 1st kt atas tu..
Mahazalim tu bkn org UMNO tau.. tu Mahazalim Pork NIk dr PAs Mahazalim Anuwar ba-bie dr PKR... menzalimi org2 dbwh mereka utk mencapai agenda jahat.

Tun M tetap dikenang sbg pemimpin hebat negara, jasa2nya moga Allah bekati.. saya tetap kasih pd Tun M spt bapa saya.. HIDUP TUN M.

Hancurkan Pakatan Haram!!

Anonymous said...

Cina kt Malaya ni barat BABI dan ANJING di tepi jalan..
semasa mereka lapar, kudis dan kurap penuh dibadan, mereka akan jinak, tunjuk baik..

mcm BABI dlm kandang, masa kecil jinak, bila gemok, jd ganas, anjing dan babi adalah sinonim dgn perangai CINA kafir.. mereka tidak akan kenang apa2. melainkan TAMAK-ANGKUH.. mereka spesis yg suka MENINDAS.. bila ada kuasa.

sbb itulah kalau kes dera AMAH, bangsa sial suew Cina inilah rangkoing atas.. 2nd PARIA..

Anonymous said...

tak faham lagi ka perangai cina ni...dioarng nak jadi tuan di tanah ni...nak bolot semua utk puak mereka saja...bagi mereka, org melayu ni satu bangsa yang low class...senang ditipu,senang di pujuk dan senang senang dipermainkan terutama sekali dengan duit...hati2lah kalau cina dah jadi terlalu baik dengan kita. sebab lagi baik cina dengan kita lagi kuat tipunya...kalau cina dapat memerentah tanah ni jangan haraplah melayu akan senang seperti mereka senang di bawah pemerentah melayu sekarang...buat baik berpada pada buat jahat jangan sekali...kemelut yang sedang melanda bangsa Melayu sekarang telah mendedahkan sikap cina yang tidak mereka tonjolkan selama ini...walau pun tak semua namun kebanyakan cina sama ja...jadi ingat2lah wahai bangsa Melayu...sampai di satu nokhtah nanti,kita mesti bersatu. bukan untuk berperang dengan cina, tapi untuk memastikan bangsa kita dihormati dan tidak diperkotak katikkan oleh bangsa cina yang tak tahu diuntung ni...HIDUP KETUANAN MELAYU...sebab Melayulah yang paling layak menjadi TUAN di tanah ini.

Anonymous said...

woi...yg post 1st kt ats tu...nampak sgt ko tu bingai x ambik tau hal ehwal semasa..sblm post kata2 bodoh kt komen ni, elok pi bc fsl apa tun pecat anwar tu dulu..keputusan tu bkn keputusan tun sorang..tp kabinet...bodoh!! Lahabau punya budak.

Anonymous said...

betui. kapal singh kata dia ada bukti anwar meliwat. Tapi hari ni dia bela anwar sebab nak ampu anwar. Anwar yg dibodohkan oleh dAP. Yg cerdik Karpal Singh. KJ betuiii .

Anonymous said...

yg post 1st tadi adalah anjing sial....

Anonymous said...

cina babi

Anonymous said...

aku bukannya nk provok tp sepatutnya cina ni jangan ada di malaysia.
cina satu bangsa jahanammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Anonymous said...

tu yg post 1st tu..kalau betul mahazalim..dh lame lu telanjang bogel..ntah idop ke idak..pegi tukar ic la bro..cube lu g thailand tgk..sampai lobang cacing dorg carik lu..melayu mudah lupe!!

Anonymous said...

memang BETOL org melayu ni tak kuat menipu yg kuat menipu ORG CINA bila dah baik2 masa tu la dia nak tipu KITA..saya sekolah cina saya tau perangai CINA Ni memang BANGSAT..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.