Saturday, January 14, 2012

Karpal kata jangan buat rayuan kerana ini penghinaan terhadap Anwar..Tapi EP nak tanya Karpal..apa cerita pula dengan hak Saiful..Kenapa kita hanya perlu ambil kira nasib Anwar, adakah Anwar seorang saja yang ada maruah? Si Saiful pula tiada maruah ke yang perlu dipertahankan...Kita perlu ingat, yang jadi mangsa sekarang ni bukannya Anwar tetapi Saiful.. dan Hak untuk membuat rayuan berada di tangan Saiful...Jadi terpulanglah kepada Saiful sama ada ingin membuat rayuan ataupun tidak. Itu adalah hak mutlak Saiful, tiada siapa pun boleh menafikan hak tersebut. 


Peguam utama kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh menggesa Peguam Negara (AG) tidak memfail rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang telah membebas dan melepaskan ketua pembangkang itu dari tuduhan liwat.
Anggota Parlimen Bukit Gelugor itu berkata sebagai peguam bela beliau juga berhak, berdasarkan keterangan, menggesa AG agar tidak membuat rayuan.
"Perbicaraan ini dipanggil ibu segala perbicaraan di Malaysia dan saya kira tiga tahun (perbicaraan) adalah cukup lama dan ia perlu dihentikan demi kebaikan semua," katanya kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya semasa pesta Pongal di sini, Sabtu.
Pada 9 Januari, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar dari tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari.
Sekalipun rayuan dibuat bapa Mohd Saiful, Azlan Mohd Lazim supaya AG mengemukakan rayuan, Karpal Singh berkata sebagai peguam bela beliau juga mempunyai hak menggesa AG supaya tidak berbuat demikian.
"Cukup malang perkara berkenaan telah berlarutan hingga ke peringkat ini buat Saiful, tetapi sebaiknya negara dan semua terlibat menghentikan penghinaan terhadap Anwar dan keluarganya dan terus bergerak menangani isu-isu politik yang lebih penting yang menyentuh setiap orang," kata beliau. - BERNAMA

11 comments:

Anonymous said...

Kepala hotak kau, ingat orang lain tak ada hak ke nak memperjuangkan kebenaran siapa Anuar tu..Kami tetap bersama Saiful dan keluarganya.

Anonymous said...

anwar yang aniaya,hak saiful sbg rakyat malaysia mcm mane..jangan org politik dipertahankan tp kami rakyat biasa dibiarkan..wilcha ni mgkn takut kebenaran akan terbukti dan hakim silap bila merayu nanti..AG buktikan ketelusan serta hak asasi kami

Anonymous said...

Memanglah lama karpal keling! kau tu asyik mintak tangguh je... nasib baik Allah tak cabut nyawa kau yang dah tinggal dua jumaat je tu, kau kan dah tua dah nak mampos dah...

itu hak saiful, apa hak kau nak tahan tahan dia? kau tetap dok dalam neraka, kalau kau nak masuk syurga, kau kena pangkah pas, cepat, selama nik ajis idup lagi... kang dia mampos, kau tak dapat cium bau syurga, kan ke dia janji akan kasi syurga kat sape yang pangkah dia...

apa kata kalau tuan hakim kata nuar butoh bengkok tu BERSALAH? Ada kau fikir kau dah buat berapa banyak penangguhan atau dah lama dah kes ni? Kau tetap akan mintak mahkamah untuk teruskan kes kan? Kau tetap akan ke mahkamah rayuan kan... dasar kau tu keling penipu!

MAMPOSLAH KAU DAN NUAR SEKALI... MANA TAHU KAU BOLEH BAIK LEPAS KENA LIWAT DENGAN NUAR? TAKKAN KAU NAK DOK WILCA JE BAI?

Anonymous said...

pokemonnye karpal...3 tahun tu sebab penuh ngan tangguhan dan rayuan dari korang!lagi mau pusing cerita...ngan anak2 nko leh le nko kencing...

Anonymous said...

DAP cuba menggunakan kes liwat nie sebagai stepping stone utk mereka meraih kuasa ..satu agenda yang terselit di sleeves mereka.di masa akan datang dengan mensabotage isu tersebut..biasalah tu juak2 telunjuk lurus , kelingking berkait nie.

Anonymous said...

LAAA...BUKAN KE KORANG YANG ASYIK MINTAK TANGGUH SAMPAI TERCIPTA REKOD MALAYSIA?

APA BEZA 3 TAHUN KORANG TANGGUH TU DENGAN 3 TAHUN LAGI? KE KO DAH HABIS IDEA NAK SPIN CAMNE?

AISEH...DAH NAMA PUN LOYAR BURUK..SEMUA DIA NAK SPIN..

usin said...

otak lu la. sapa kasi lama ini bicara, pendakwa ke? asal lu ckp je, darah gua jd mendidih!!!

Anonymous said...

bodoh punya olang...ini peguam cakap spin & spin & spin

Melayu Raya said...

Hakim kata dibebaskan dan dilepaskan. Dia tak kata tak bersalah!!Saiful patut buat rayuan.Si kapal tu memang kaki putar belit!!

worldLORD said...

Mongok betul....ingat aljubri tu ajer ada maruah .....hampes....

Anonymous said...

Karpal Singh tu dah tak lalu nak berulang ke mahkamah pase anwar ni. Penat . sampai kena guna kerusi roda.Dia aje yg sanggup bela anwar. Tapi tengok le. agak2 anwar dah nak kalah pilihan raya 13 , terus aje dia mengaku anwar salah. sebab dia ada bukti kes 1 dulu. Dia jadi ketua pembangkang. Dr M kata dia ni ahli politik jahat.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.