Monday, January 16, 2012


Bagai retak menanti belah, penyingkiran Hassan Ali oleh PAS dan Pakatan Haram dianggap satu kerugian bagi kedua-dua pihak, selain membuktikan wujudnya kecelaruan perjuangan serta budaya pentingkan diri sendiri selain amalan cantas-mencantas dalam PAS yang sebelum ini dilemparkan terhadap UMNO.

Hassan Ali merupakan aset penting Pas dan Pakatan Haram di Selangor kerana kemahirannya berinteraksi, selain bijak berpidato yang berjaya menarik perhatian orang ramai serta mempengaruhi mereka.

Mungkin kerana kehebatan Hasan Ali itu yang menjadi punca kenapa dia dipecat, kerana ada puak tertentu dalam Pakatan Haram atau PAS yang bimbang dengan kemampuan dimilikinya, jadi sebelum apa-apa berlaku lebih baik dia dibuang, apatah lagi ketika namanya mula memuncak dengan isu perjuangan Islam.

Kalau kita ikuti ceramah Hasan Ali, beliau memiliki kemampuan untuk mempengaruhi orang ramai, tambah-tambah lagi Hasan Ali dihormati sebagai orang yang berpelajaran dan juga merupakan pakar motivasi yang telah banyak berjasa pada masyarakat.

Tidak dapat dinafikan Hasan Ali merupakan aset dan senjata yang sangat penting bagi pakatan haram untuk mendapatkan sokongan orang Melayu terutamanya di Selangor bagi pilihanraya umum yang akan datang. Tetapi malang bagi PAS dan pakatan haram, aset dan senjata terbaik mereka   sudah menjadi racun yang sangat berbisa buat mereka disebabkan kebodohan dan keangkuhan mereka. Walaupun apa yang berlaku selepas ini, PAS terpaksa akui memecat Hasan Ali merupakan  satu kerugian yang besar bagi mereka...

15 comments:

Anonymous said...

kata2 DHA sudah tk laku di sgor.takbirrrrr

Anonymous said...

NAK NYEDAPKAN HATI LA TU

BETUI KA TAK LAKU?

Anonymous said...

DHA adala penting dan baik untuk kesihatan umat Islam. Saya mesti piley DHA.

Anonymous said...

anon 9.41...Jgn mudah buat kesimpulan bahawa hasan ali dah hilang pengaruh...kamu tunggu dan lihat siapa sebenrnya hilang pengaruh di selangor...Hassan Ali akan menjelajah seluruh negara bagi mendedahkan wajah perjuangan Pas masakini...ramai yg. sedang menunggu kehadiran hasan ditpt mereka ...nak dengar sendiri dari mulut hasan ape yg. dah berlaku dlm Pas...

Anonymous said...

Hancui la pas kali ni

Anonymous said...

yang patut dipecat si Tua Pereka "PATUE" nyanyuk tu!

Anonymous said...

Hasan Ali Bakal PM. Bukan yer Anwar. Kalau dibandingkan Hasan Ali dgn Anwar, ibarat langit & bumi. Sokong Hasan Ali...Jumaat ni tak sabar nak gi road show Hasan Ali di Meru

Anonymous said...

Anon 9:41
Kau takebeeeeerrrrr sorang2..dah mental dah!

Anonymous said...

Betul ke ada dakwaan yang agen UMNO dalam PAS tu adalah pendesak tegar pro- UG dulu .... dan mungkah mereka inilah "parasit" sebenar PAS?

Anonymous said...

DHA dah jd liabiliti.. kpd sesiapa yg bersamanya.... oppurtunist, khianati jemaah, tadak semangat teamwork, tiada esprite de corp ... sesungguhnya tindakan PAS pecat beliau adalah TEPAT sekali!

usin said...

pas tak belajar sejarah atau tak pernah baca buku sejarah. nampaknya sejarah singapura dilanggar todak akan berulang kembali. lepas ni pakat2lah lubalang pas tahan asakan todak dgn batang peha masing2. selamat bertahan!!!

Anonymous said...

DHA adalah seorang bijak yang berfikir menggunakan otak bukan menggunakan nafsu. Saya memang tak percaya beliau boleh bertahan lama melihat kemungkaran yang terjalin antara DAP & PAS. Telahan saya tepat. Welcome back DHA.

Anonymous said...

DHA adalah pejuang islam tulin.... kami tetap akan menyokong anda walau dimana sekali pun anda berada.....

penyokong BN said...

anon 9.41.

baru minum air ketum ke?jgnla nak bertakbir2 kalau tgh mabuk pastu lpas ni pasang juboq hang kat anwar al juburi..woi bodoh! selangor ni BN akan tawan balik la bahlol,korang tau takbir ja tp buat kerja mcm haprak

Rimau Saka said...

patut la kaldai PAS x suka DHA sbb DHA basmi Murtad , x bg minum arak , x bg g dangdut , disko.. mau x marah Kaldai PAS yg dah penat jadi kuli batak DAP..time nak enjoy x bleh plak..isk-isk-isk..hamPAS tul la DHA ni..bg la Kaldai-kaldai PAS ni nak ejoy..asik balun air ketum je ..mana syiok..ekekeke

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.