HOT : BUKTI NURUL IZZAH CUBA MENUNJUKKAN KEBODOHAN DIRINYA...


Macam haram..apa saja yang tidak menyebelahi mereka bermotifkan politik..pada hal ianya langsung tidak ada kena mengena dengan kerajaan..sememangnya pihak pembangkang sudah merancang supaya kes Adam Adli boleh dipolitikkan...Memilih PWTC sebagai tempat untuk menyerahkan memorandum, menurunkan bendera Najib..oleh itu jika Adam Adli dikenakan tindakan ianyanya boleh dikaitkan dengan politik...

Kenapa Adam Adli dan rakan-rakannya tidak memilih Kementerian Pengajian Tinggi untuk menyerahkan memorandum?? Kenapa perlu memilih PWTC? Apa saja yang berlaku pada hari tersebut sudah dirancang..PWTC, bendera Najib dan lain-lain lagi..Jadi EP harap Nurul Izzah tak perlulah nak lebih-lebih kata tindakan yang dikenakan keatas tindakan bodoh Adam Adli ini bermotifkan politik....

Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar menyifatkan keputusan Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) menggantung Adam Adli Abdul Halim selama tiga semester mulai semalam sebagai tindakan opresif, bermotifkan politik zalim dan jelas menghalang mahasiswa menyuarakan pandangan mereka. Adam Adli dikenakan hukuman itu ekoran tindakannya menurunkan bendera tertera wajah Datuk Seri Najib Tun Razak di pekarangan Menara Dato' Onn bulan lalu.

Sehubungan itu tegas beliau, kalaupun suatu kesalahan telah dilakukan, tindakan yang diambil haruslah bersifat memberi pengajaran, bukannya membudayakan budaya ketakutan di kalangan orang muda.

"Sebagai nadi masyarakat majoriti, mahasiswa dan anak muda wajib diberi ruang untuk berfikir secara kritikal, berbincang secara mendalam, dan bersuara dengan lantang.

"Di manakah mahasiswa mampu mengalami ruang sebegini jikalau bukan di universiti?" kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Ahli Parlimen Lembah Pantai ini menambah, jawatankuasa disiplin yang telah menjatuhkan hukuman ke atas Adam Adli semalam telah merendahkan maruah dan nama Upsi sendiri, yang mempunyai sejarah yang begitu dalam dan cukup berkait rapat dengan kebangkitan semangat kebangsaan sejak sebelum negara mengecapi kemerdekaan.

Beliau juga mahu rakyat tampil mempertahankan hak mahasiswa daripada terus terhakis.

"Saya menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia agar kita bangkit dan pertahankan hak mahasiswa kerana mahasiswalah yang menjadi penyambung perjuangan kita demi Malaysia yang lebih baik," katanya.
HOT : BUKTI NURUL IZZAH CUBA MENUNJUKKAN KEBODOHAN DIRINYA... HOT : BUKTI NURUL IZZAH CUBA MENUNJUKKAN KEBODOHAN DIRINYA... Reviewed by Empayar Pemuda on 3:35 PM Rating: 5

14 comments:

  1. perjuangan abah ko lah izah...

    ruang berfikir secara kritikal celah mana kalau dah sibuk nak demo...

    xde pon nak fikir berbincang...abes2 demo...abes2 demo...

    x kritikal lah pemikiran budak2 balajar ni...

    isu pon samar2...isu yg x berat...x melibatkan ekonomi..pemikiran kritis mcm pelaksanaan afta...dasar luar negara rusia,USA...china...

    seme setakat baca paper ruang sukan.bola...dah abes kritikal dah tu...

    ReplyDelete
  2. BIARKAN BUDAK2 TU HABIS BELAJAR DAN SELEPAS PUAK YG TAK FAHAM BAHASA INI AGAK LAH MEREKA JOIN KUMPULAN AWAK. SEDARLAH BUDAK 2 YG BELAJAR TU BUKAN DARI KALANGAN IBUBAPA YANG BERADA DAN MEMPUNYAI AKADEMIK YG BAIK. SURUH LAH MEREKA BELAJAR BERSUNGGUH DAN SELEPAS TU AJAR MEREKA MENJADI SEORG AHLI POLITIK YAG BERMARUAH DAN BERHEMAH DLM PERJUANGAN. MAKSUD AKU KPD KAKAK YG BODOH / BANGANG JGN KACAU DEPA NAK BELAJAR.........

    ReplyDelete
  3. Hukuman turunkan bendera dah sudah, hukuman merusuh depan UPSI dan menjadi provokator 901 bakal menyusul kelak...silap-silap kena buang UPSI, kena bayar full loan PTPTN, nama diblacklist masuk IPTA, blacklist oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) dan GLC. Akhirnya jadi kera sumbang dalam masyarakat sesuai sangat ler masuk PiKeRa jadi pembancuh kopi dan penghidang karipap Anwar. Lagi pun dia ni 'jambu'.

    ReplyDelete
  4. Aku setuju bebeno dengan megat alam. Suruh belajar sebok nak berpolitik. Kerja tampal poster pembangkang je la ye lepas ni.

    ReplyDelete
  5. ko masuk yg campur..komen lebih2.. kau yang mempolitikan nya.. b***h..

    ReplyDelete
  6. biarkan...bila PKR JADI pememerintah (mintak2 jgn)..kita buat demo hari2 mcm depa buat sekarang...

    ReplyDelete
  7. Tulah , si Adam, orang surah belajar, nak berpolitik,sekarang bila kena gantung tak puas hatilah, Datuk Mahfuz (PAS)kata UPSI amalkan undang-undang rimba. Cuba tengok PKR dan PAS bukan amalkan undang rimba ke...sini demo, sane demo, macan negara ni tak de undang2 lagi. Ini PR cakap tak serupe bikin....

    ReplyDelete
  8. comel nurul izah ni.... camne nak contact nak wat iklan baju mandi ni.... pehh... bayangkan

    ReplyDelete
  9. saiful tu la!! tak paham ke papa ckp SUKA SAMA SUKA!!!! tak paksa ponnn..kui kui kui kui...

    ReplyDelete
  10. bg nasihat? Puak ko yg ngajar trend gini nk salahkn org lain plk.? Ko dh mkn ubat ko nurul izzah..?

    ReplyDelete
  11. kebanyakkan golongan average dan bawah akan membangkang umno ni apa yang saya perasan.. dan kebanyakkan mereka juga education tidak setinggi jadi fikiran tidak intelek untuk berfikiran panjang dan jauh. apa PKR propose untuk country sangat jelas nya hanya untuk merosakkan bangsa, dan aim untuk menjatuhkan UMNO. percaya lah, education sangat penting, jangan salahkan kerajaan jika hidup you susah.. sbb itu org kata, belajar pandai2 keja elok2, ini belajar tak pandai, kerja makan gaji, salah kan kerajaan tak bantu orang susah dan bantu orang kaya..

    ReplyDelete
  12. aku letih la dengan nurul ni!

    ReplyDelete
  13. Padan muka Adam Adli... sekarang, masa depan kamu makin kelam. Berapa lama kamu nak 'berjuang' untuk kebebesan akademik?? sedangkan memang kebebasan telah lama wujud... tapi kamu semua banggang, ikut sangat cakap Nuar tu... da perkudakan kamu semua demi kepentingan politik dia anak beranak. Keadilan yg di laungkan hanya untuk diri dia...sebab dulu Tun Mahathir buang dia sebab dia suka menyondol bontot orang. Padan muka Adam ... sesungguhnya kamu memang bodo... bodo sesangat.

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.