Wednesday, January 18, 2012




Umi Hafilda Ali akan menarik balik laporan polis yang dibuat terhadap abangnya, Azwan berhubung ugutan bunuh yang diterima melalui mesej Twitter, Jumaat lalu.

Umi Hafilda berkata, beliau mengambil tindakan demikian selepas Azwan memberi jaminan akan melakukan akuan bersumpah di hadapan media dan  memastikan keselamatannya terjamin.

"Berkat doa ibu. Kami yang hampir tujuh tahun tidak bertegur sapa dan daripada musibah ini, kami berdamai. Saya bersyukur, Allah makbulkan doa ibu," katanya pada sidang media yang turut dihadiri Azwan, di sini tengah hari ini.

Sebelum ini...

Personaliti hiburan tanah air, Azwan Ali, 46, yang sering mencetuskan pelbagai kontroversi kini disiasat polis atas dakwaan mengugut mahu membunuh dan membakar adiknya, Ummi Hafilda Ali melalui laman twitternya.
Hilang sabar kerenah Azwan
Mendedahkan perkara berkenaan, Ummi berkata, dia menyedari ugutan dibuat abangnya itu pada minggu lalu apabila dimaklumkan anak saudaranya dan selepas mendapati ia benar sejurus membacanya sendiri, dia membuat laporan polis pada jam 6 petang Jumaat lalu.
Menurutnya, selama ini dia bersabar dengan cacian serta pelbagai tuduhan yang dilemparkan terhadapnya, namun ugutan itu sudah keterlaluan dan menggugat keselamatan diri, apatah lagi ia dilakukan abangnya.
“Siapa tidak sedih bila darah daging sendiri memburukkan dan mencaci kita hanya kerana perbezaan pendapat serta pendirian politik. Sebelum ini, saya masih mampu bersabar dan berdiam namun kini ia sudah melampau.
“Azwan mengajak pengikut twitternya membunuh saya dengan menulis ‘Jom ramai-ramai kita tangkap perempuan neraka ini…kita kerat-kerat dan kemudian kita bakar’.
“Begitulah lebih kurang ugutan Azwan terhadap saya. Ia sudah keterlaluan dan saya perlu diambil tindakan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

10 comments:

Anonymous said...

Itu le balasannya. Mulut BAPOk TUA kalau dah selalu sangat hisap batang, dia fikir dia boleh lepas.....

Anonymous said...

tak minat azwan ali.....konon dia bagus sgt,org klu dh balik dr mekah lg bagus kelakuannya,tp skrg lg teruk,tu ler allah dh memperlihatkan siapa azwan ali yg sebenarnyer....

Anonymous said...

pembetulan kpd anonymous yg pertama tu,..dia ni mana pernah isap batang, sebab tak laku....tu yg gila meroyan tu....

Anonymous said...

Uweeeksss... Geli aku tenguk gambar BAPOK TUA yang berangan POSE MAUT tu... SUWEY 44 Hari....

Anonymous said...

Abang aku lain pula bila tak jumpa adik2,hujung minggu dia pergi jenguk dari rumah kerumah nak pastikan adik2 dia semua ok...aku tak tau lah ada jenis abang macam ni kat dunia ni...species apa ke ni..

Anonymous said...

jgn ckp azwan je perangai ummi pun 2x5 juga. malah gediknye lebih teruk dr azwan

Anonymous said...

pondan gemok hanjeng

Anonymous said...

tengok pasal anwar huru hara keluarga ini.apa punya manusia nie.inikah jenis pemimpin yang kita nak..aku tak nak

Anonymous said...

Sudah2 la azwan weh...time jd lelaki tulen dulu elok je rupa paras dan perangai...sejak2 jd bapok ni huru hara aku tgk ko nih..baik rupa paras, perangai apatah lg. Allah x redha dgn personaliti ko tuh...tak reti2 ke nak ubah?

anis zamir said...

entah ler aper nak jd ngan famili ni. kucar kacir sgt....

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.