HOT : AZIZ BARI MENGADU PADA ANWAR GELARAN PROFESORNYA DITARIK BALIK OLEH UIA..??



Pakar perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari hari berkata, beliau tidak kisah gelaran sama ada gelaran profesornya ditarik balik oleh Universiti Islam Antarabangsa (UIA) atau tidak kerana kepakaran yang dimiliki tetap bersamanya.

"UIA boleh tarik gelaran itu tapi UIA tak boleh ambil ilmu saya. Kepakaran saya akan terus bersama saya.

"Saya tidak boleh sekat orang panggil saya profesor; apa pun saya saya tidak kisah ada gelaran atau tidak. Saya tetap saya," katanya.

Dr Aziz hari ini dilaporkan tidak boleh lagi menggunakan status profesor kerana ia gugur secara automatik setelah menamatkan perkhidmatan dengan UIA.

Dalam kenyataannya kepada Malaysiakini, Dr Aziz berkata, beliau sedih dengan gelagat UIA yang didakwa jelas menjadi "alat orang lain" dengan mengeluarkan kenyataan memalukannya, hanya kerana pertanyaan sepucuk surat pembaca "yang jahil" tentang ilmu dan gelaran profesor.

"Nampak macam UIA hendak ikut sama memalukan saya supaya saya sukar menghadapi hari-hari yang mendatang. Negara sudah tahu saya tidak lagi berkhidmat di UIA; jadi perlukah UIA membuat kenyataan begitu?" katanya.

Dr Aziz juga berkata, secara faktanya, ramai "profesor pencen" masih dipanggil profesor kerana orang yakin dan hormat dengan ilmunya dan setakat ini tidak ada universiti di Malaysia yang membuat kenyataan umum seperti UIA itu.

**Kalau Aziz Bari tak kisah gelaran Profesornya ditarik balik, kenapa yang meroyan sangat ni..Aziz Bari sepatutnya faham bahawa gelaran Profesor itu adalah jawatan universiti...Jadi bila seseorang itu sudah tidak berkhidmat di universiti tersebut, secara outomatik gelaran tersebut akan ditarik balik..tambah-tambah lagi apabila seorang profesor ini berhenti dalam keadaan memalukan..Kalau kemaruk sangat gelaran Profesor tu pergi la minta pada Anwar...EP confirm Anwar uruskan gelaran tersebut di Unisel..
HOT : AZIZ BARI MENGADU PADA ANWAR GELARAN PROFESORNYA DITARIK BALIK OLEH UIA..?? HOT : AZIZ BARI MENGADU PADA ANWAR GELARAN PROFESORNYA DITARIK BALIK OLEH UIA..?? Reviewed by Empayar Pemuda on 12:19 PM Rating: 5

9 comments:

  1. bdo punya org tua!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Cikgu"S"
    Cikgu Aziz bari tak payahlah nak merajuk sangat pasal tak ada gelaran profesor tu.Tak ada gelaran profesor pun boleh dapat kerja di mana-mana sekolah suasta.Boleh juga ajar budak-budak lepas SPM.Janji dapat gaji,boleh sambung kehidupan dihari mendatang.Alah tak usah risaulah...

    ReplyDelete
  3. hahahahaha..bodoh punya olang

    ReplyDelete
  4. Kalau dah pencen, buat lah hal pencen, memalukan nama lembu aja, lembu pun tak sehina Pak Najis ni. Lihat gelagat dan perangai lebih teruk dari lembu, takde ada sedikit menunjokkan orang intelect. Pak Najis ini udah tuo kutok dan nyanyok tahaap kronik kottt. Kecik2 tak mampos, dah tuak menyusahkan keluarga, agama, bngsa dan negara. Hidup najis ini sia2 aja, menghabiskan beras. Memang spesis2 haramjadah.

    ReplyDelete
  5. ntah apa la aziz bari ni

    ReplyDelete
  6. "..Kepakaran saya akan terus bersama saya."

    Boleh ada sesiapa bagtau darimana dia dapat gelaran 'pakar' tu. Institusi/Badan diiktirah yg bagi dia anugerah gelarn tersebut?
    http://novandri.blogspot.com/2012/01/artikel-paling-berbisa-yang-hentam.html?utm_source=BP_recent

    ReplyDelete
  7. aziz bari yg perasan diri seorang pakar...dasar muka tembok, tak tahu malu.

    ReplyDelete
  8. Aziz Bari jgn risau..aljuburi akan beri gelaran YB pd PRU13 nanti..pengundi pula akan pastikan awak kehilangan wang pertaruhan..masa tu baru kau tahu penangan kuasa hakim rakyat..nak mengejar kemewahan tak betul caranya.kata diri insan terpelajar tapi begitu senang diperbodohkan oleh pengkhianat negara..chisss ada otak letak kat lutut..DSAI tu xlayak jdi PM..dia sendiri akan kalah dlm PRU13 nanti..maanusia hina dn terkutukkkk..hidup mcm sesumpah.

    ReplyDelete
  9. Isk isk isk... elok la tu dr ajis oi... org tarik balik gelaran prof tu bagus untuk awak jugak... kami tak bleh nak panggil awak prof kangkung lg.. panggil dr kangkung plak bley? Amacam okey tak?


    Aryan Brotherhood

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.