Tuesday, January 17, 2012


“Saya nasihatkan Ambiga jangan terus mengugut kerajaan. Kerajaan telah banyak bertolak ansur dengan mereka. Dahulu mereka desak untuk guna dakwat kekal, kita dah setuju. Banyak yang telah kerajaan lakukan demi memastikan pilihan raya yang diadakan telus. Tak perlu nak adakan Bersih 3 sebab Pilihan Raya Umum (PRU) sudah semakin dekat. Tempoh matang pun dah nak sampai. Tunggu sahaja PRU nanti,” demikian ingatan Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Ambiga yang berura-ura mahu mengadakan Bersih 3 sekiranya cadangan mereka mengenai reformasi pilihan raya gagal dilaksanakan oleh pihak berkuasa.
Menurut Khairy, tindakan Ambiga yang seakan mengugut kerajaan itu melampau kerana kerajaan telah banyak kali berlembut malah permintaan mereka juga dituruti oleh kerajaan termasukkan penggunaan dakwat kekal.
“Jangan bagi betis nak peha. Jangan jadi kaduk naik junjung. Kita juga mahu pastikan kita melalui pilihan raya yang bersih dan telus. Kita tidak mahu menang dalam keadaan tidak bermaruah. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) juga telah bersetuju untuk membersihkan daftar pemilih.
“Jadi untuk apa mahu mengadakan perhimpunan Bersih 3?  Tunggu sahajalah PRU 13. Biar rakyat tentukan. Jangan sibuk nak mengajar kita sedangkan negeri yang mereka jaga kucar kacir,” ujarnya 
** Inilah ragam pembangkang..tak pernah bersyukur dengan apa yang mereka perolehi...bagi mereka apa saja yang tidak menyebelahi mereka semuanya tak betul..walaupun ianya membawa kebaikan pada rakyat... Mereka sanggup hancurkan apa saja yang menjadi penghalang kepada kuasa yang mereka idamkan walaupun terpaksa mengadaikan maruah agama, bangsa dan negara..

12 comments:

Anonymous said...

aku pun heran dgn paria ni.. semuanya dia nak bantah.. semua nak buat perhimpunan.. kalau tak suka duduk kat malaysia pi balik india la oi.. dah org bg kerakyatan sini lelebih pulak puak2 babi ni.. dah la penyokong kuat lina joy murtad dgn LGBT.. yg ni yg puak2 pakatan kiblatkan tu..



Aryan Brotherhood

Anonymous said...

kalau di layan aci gile ni makin menjadi jadi

Anonymous said...

Gua ingat selagi negara ni aman meka tak akan duduk diam.. meka nak negara ni hancur..berbunuh sesama sendiri baru mangkok jenis ni puas hati.. Tp harus ingat mangkok spesis ni akan lari ke luar Negara menyelamatkan diri..Kerajaan tolong jgn terlalu berlembut..Kat singpore mangkok jenis da lama pupus...sebeb kerajaan sana bertegas sebab utk kemajuan Negara mereka..

Anonymous said...

Silap paling besar ialah apabila kita dah kenal si penjahat tapi nak juga buat baik kepada penjahat itu. Semoga penjahat jadi baik?

Walaupun di Zoo, dah tahu buaya, nak jugak masuk tangan ke mulut buaya dengan harapan buaya akan bertimbang rasa dan mengenang jasa?

Bila buaya mula gigit tangan musnahkan aje buaya!!.

Anonymous said...

Diorang ni mau go for broke, kata orang cina 'sialang" . ini menunjukkan diorang nya takut. Ni satu kelamahan mereka- mereka tak ada confidence mau menang

ariff said...

ambiga mmg lahanat,,,,,tak puas lagi,,,asyik nak himpun nak buat huru hara malaysia...tarik warganegaraan suruh dia balik india,,kalau tak suka duduk malaysia....macam sial aku tgk dia,,,puak pakatan haram,,,benda tak elok pun sokong bangang puak pakatan haram

Anonymous said...

sepatutnya keling tak bolih diberi hak mengundi.mereka adalah kuli yang berkerja dalam estet seperti mana yang british jadikan mereka.samsu haram adalah minuman mereka.

Anonymous said...

paria nie dengan orang tua nyanyuk apa nama ntah samad jamban tu memang siallllllllllllllllll aaaaaaaaaa

AMIR said...

salam.secara jujurnya bapak aku dan keluarganya memang orang india dan cina.tapi tak la menggila babi macam paria ni.malahan aku bersyukur dpt keluarga macam orang tua aku.malahan mereka amat mencintai tanah air ini sedangkan mereka tahu mereka itu sebanarnya pendatang.TP PARIA NI SEBALIKNYA......

Anonymous said...

Paria ni berlagak pandai... tapi bodoh... nama je peguam... Amal undang2 Hutan..Pinjam kata2 Mahfuz..

Anonymous said...

tahu undang2 tp amal mcm sial.. Bar pn sama cm sial.. Melayu klu bersatu.. Mmg confirm kita xperlu kerusi dorg tuk majoriti 2/3. Tp ye lah puak2 belah pas mmg pantang sebut melayu bersatu..Kera-jaan kena tegas. Lucutkn kerakyatan pada mereka mereka yg selalu buat onar.

Anonymous said...

Keling pariah sekor ni tak sedar dek untung..bagi betis nak paha, bagi peha nak apa ntah lah...sedar lah diri awak tu sapa..awak tu menumpang duduk ditanah melayu...paria pundek...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.