Thursday, January 19, 2012


Bila orang cakap PAS ni parti tunganggan, MARAH!!...tapi itulah hakikat yang sebenar-benarnya..Tak payah orang nak buat tapi PAS sendiri telah menunjukkan kehebatan mereka ditungang..Apabila hak dan kuasa mereka dinafikan secara terang-terangan oleh DAP dan PKR, mereka masih lagi nak menyalahkan UMNO..Tengok saja alasan yang diberikan oleh Khalid Bishop..
“Kalau diletakkan orang baru, kita khuatir dia mungkin akan dipermainkan oleh Umno yang akan menggunakan Jais dan Mais untuk kepentingan mereka dan itu akan menimbulkan masalah tetapi kalau Menteri Besar (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) yang pegang, baru bertemu buku dengan ruas,” katanya.
Bagaimana calon yang dipilih oleh PAS tetapi PAS sendiri tidak mempunyai keyakinan terhadapnya? main-main ke apa? Atau ianya sudah dirancang  oleh PKR dan DAP untuk meletakkan patung bernyawa ditempat itu..Pelikkan, title seorang Doktor, pengalaman yang dicanang semasa nak perkenalkan calon-calon bergerun..pengalaman itu dan ini..memengang jawatan itu dan ini, menjadi ADUN PAS tapi bila dah dilantik takut tak reti nak buat kerja la pulak.. sangat kelakar...
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengambil pertimbangan yang tepat apabila mengambil alih portfolio Hal Ehwal Islam agar institusi agama Islam di Selangor iaitu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dapat dipantau beliau sebaik mungkin.
Khalid berkata, lebih elok portfolio itu dipegang Abdul Khalid kerana beliau lebih arif dan berpengalaman mengendalikan berbanding individu lain yang memerlukan masa untuk menguasai portfolio tersebut.
Sudah-sudah la nak berwayang pun..Tak perlulah nak salahkan orang lain diatas kelemahan sendiri..kan lagi senang kalau mengaku je DAP tak mahu Exco Agama dipegang oleh orang PAS, sebab tu portfolio tersebut terpaksa ditarik dan diserahkan kepada Khalid gagap..
 

14 comments:

Anonymous said...

Betul tu bro.. si setan ni x boleh kalau tak spin cerita. agaknya kalau dia kentut busuk pun disalahkan UMNO.

praha2 said...

cubo fikir panjang bishop khalid, hal agama tu mosti dijawat olih oran yang fasih dari sogi hukum hakam nyo. khalid gagap lulus al azhar ko?kalo macam eden setakat tahu baca yaasin semuo oran bolih buet. tak tahu bahasa arab la ni BI pun ado BM pun ado dan kalo faham mandarin pun ado.
pas dah kantoi dari sabuah pas yang kononnyo Islam ditepis dongan portfolio sukan dan belia. mungkin nak menarik belia masuk pas kot?

Anonymous said...

Itulah menunjukkan dunia akhir zaman, orang tidak berpengetahuan dalam bidang agama memegang kuasa/ketua agama.Sebenarnya semasa Dr. Hassan, banyak gangguan dan kerugian perniagaan DAP (Arak, rumah urut, kelab mlm pelacuran dan lln...)so kalu Khalid pegang... semua tu boleh berjalan dengan lancar..TERSENYUM LEBAR DAP..Yang bodohnya, Orang Melayu yang sanggup mengorbankan AGAMA dan bangsa demi politik BUSUK PKR....

Anonymous said...

Khalid Ibrahim adalah boneka kepada DAP. Pemenrintah Selangor ialah DAP yang tidak hormat Islam, Melayu dan Raja-Raja Melayu.

Minta semua pengudi jangan undi parti yang bukan UMNO, undi parti UMNO sahaja. undi BN jika perlu, jangan jadikan orang kafir sebagai Pemimpin, kerana mereka tidak layak jadi pemimpin kita umat Islam. jangan beli produk Cina dan bukan Melayu yang Lain. Hapuskan hak mengundi non-bumiputra.

Anonymous said...

umporno cemburu sekarang dah takde kuda nak tunggang

Anonymous said...

alasan paling bangang dari seorang pemimpin yg kononya memperjuangkan Islam.

Anonymous said...

Ini adalah petunjuk dari Allah... Sudah terang lagi dah bersuluh...

PAS sudah hilang kredibiliti... Ketua Pakatan Rakyat TIDAK iktiraf PAS sebagai pembela Islam...

Usahkan nak bercakap bab nak buat hudud atau nak menangani gejala murtad.., nak jaga pentadbiran Jabatn Hal Ehwal Islam pun tak layak...!

usin said...

apa punya bodo alasan, org baru nanti takut umno main2kan. umno tu sapa kt s'gor, bukan pembangkang ke? hoi dol, dlm proses mencari ganti exco agama tu, pas langsung tak mencadangkan sesiapa ke? dr rani tu sapa yg cadang, dap ke? satu lg, semua adun pas di s'gor tu baru2, budak2, lembik2 belaka ke sampai boleh kena 'main' oleh umno? dah la khalid, aku harap kentut ko tidak busuk. kalau busuk tentu umno yg salah!!!

Anonymous said...

aku tengok muka khalid gereja ni dah mcm setan je......

Tok Batin said...

Dah ku agak dah......hahahahaha
Lepas ni premit bru akan di keluarkan oleh MBSA MPK & MPPJ dan seluruh jajahan negeri Selangor,premit ni terbuka kepada semua lapisan,borang borang akan mula diedarkan berkuat kuasa mulai Khalid Gagap pegang Exco agama.
PREMIT MELIWAT yuran pendaftaran percuma,yuran bulanan serendah RM 0.99sen,dan yg penting HOLLY WATER Tap akan mula di letakkan di setiap sudut di setiap jabatan pejabat SUK (FREE)
Kaunter tukar tempat mengundi di haram kan
Kaunter tukar caw parti juga di haram kan
Klu tukar agama akan di buka 24 jam 7 ari seminggu (dapat baucer RM 5.00 pergi shopping kat tesco saja) Itu lah nilai Islam di mata PKR..Ikan tenggeri makan pengat sendiri mahu ingat ar....

Anonymous said...

jadi kalau mcm tu semua alim ulamak Pas yg ada kelulusan tinggi agama dan ada belajar sampai ke al azhar tu semuannya tak layak lah... bodoh dan mudah digula2kan oleh umno....

memang patut pun bodoh...takut dikudakan oleh umno dan sekarang rela dikudakan oleh Pkr dan Dap.....

bagi Pkr dan Dap pemimpin Pas memang bodoh dan tak layak pegang jawatan penting walaupun yg melibatkan agama... yg layak Pkr dan tak mustahil lepas ni Dap plak.....

Pas hanya mampu bersorok utk menunjukan kebodohan sendiri...

Pkr dan Dap pun tepuk tangan sambil kata "bagus Pas" ketaatan yg macam ini lah yg diperlukan dalam pakatan...

TokMisaiGondrong said...

gilerrr. takut bayang.... bagi bontot kat pkr dap. nama jer parti islam... nak jaga islam pun tak reti..

Anonymous said...

bodoh bangang punya alasan!! bodoh!

Anonymous said...

nampak sangat pemimpin ni bodoh bab agama..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.