Sunday, January 22, 2012

Tahniah EP ucakpan pada kedua-dua anak Melayu ini kerana berjaya membutakan hati mereka untuk menyertai DAP. Setelah ditatang bagai minyak yang penuh oleh kerajaan sejak dari sekolah rendah, menengah dan universiti dasar-dasar yang digubal bagi memastikan anak Melayu di Malaysia mendapat pendidikan yang terbaik, mereka masih tidak bersyukur dan bertindak untuk menjadi tali barut parti yang hendak menjahanamkan orang Melayu di bumi ini..

Dua graduan muda jurusan undang-undang daripada UiTM yang berminat dengan politik telah memilih untuk menyertai DAP. Mereka adalah Fairuz Azhan Amirruddin dan Dyana Sofya Mohd Daud.

Fairuz Azhan, 25, merupakan seorang penulis manakala Dyana Sofya, 24, seorang peguam.
Penyertaan mereka dilihat sebagai keseinambungan populariti parti tersebut di kalangan profesional Melayu yang semakin meningkat.

Kedua-dua mereka telah diperkenalkan dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Perak di sini hari ini.

Dalam sidang media itu, Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang yang mengalu-alukan penyertaan Fairuz dan Dyana berkata, kemasukan mereka ke dalam DAP mengingatkan beliau kenangan manisnya menceburi bidang politik 46 tahun yang lalu.
Mari kita lihat apa sebabnya kedua-dua anak Melayu yang tak reti nak bersyukur ini menyertai DAP. Alasan yang diberikan oleh mereka agak mencurigakan..penuh dengan penipuan..EP rasa alasan ini bukannya diberikan kedua-dua budak itu tetapi mungkin dikarang oleh wartawan roketkini sudapat dapat mengangkat nama Lim Guan Eng..
Sementara itu, Fairuz Azhan menjelaskan beliau menyertai DAP kerana tidak sanggup berdiam diri melihat negara semakin lama semakin dirosakkan oleh kerajaan UMNO-BN.
Beliau mengambil contoh kadar hutang negara yang semakin meningkat akibat sikap tidak bertanggungjawab kerajaan kini dan secara langsung menyebabkan rakyat menderita kerana pemotongan subsidi dan juga pengenalan cukai baru seperti GST yang bakal menambah beban rakyat.

“Saya juga percaya dengan ideologi yang dibawa oleh parti. Mengikut pemahaman saya, Deklarasi Setapak yang menegaskan tujuan penubuhan DAP adalah untuk mempertahankan Perlembagaan negara. Ini juga bermaksud, DAP  mempertahankan agama Islam sebagai agama rasmi, menzahirkan kedaulatan Raja, Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi, dan kedudukan istimewa bumiputera.

“Saya juga berpegang kepada ideologi demokrasi sosial yang kejayaannya boleh dilihat di Pulau Pinang. Saya juga yakin bahawa DAP merupakan platform yang terbaik untuk membebaskan minda masyarakat daripada politik perkauman dan politik ketakutan.”

Dyana Sofya pula berpendapat bahawa kejayaan urus tadbir cekap, akauntabel dan telus (CAT) oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat di Pulau Pinang yang dipimpin oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng meyakinkan beliau untuk memilih DAP sebagai wadah politiknya.

“Bayangkan jika kejayaan CAT di Pulau Pinang boleh diketengahkan ke peringkat kerajaan pusat? Bukankah semua rakyat tanpa mengira kaum dan agama akan mendapat faedah secara lebih adil dan saksama?

“Kemiskinan tegar telah dihapuskan di Pulau Pinang dan kemakmuran negeri bertambah berlipat kali ganda. Mengapa kita tidak boleh mengimpikan itu di peringkat nasional?” katanya.
EP harap selepas ini tiada lagi mahasiswa UiTM yang sanggup membodohkan diri dan mereka untuk menyertai parti rasis ini kononnya kerana perjuangan parti ini..Kalau dah mesyuarat Exco Khas di Pulau Pinang dibuat pada ketika orang Islam menunaikan solat Jumaat, Tak rasis lagi ke tu??

59 comments:

Anonymous said...

nak jadi barua bila negara da tergadai baru la tau

hangkedee said...

OOi masuk U pun pakai kouta mELAYU.Melayu haprak sperti menolong anjing kemudian jadi anjing jaga Babi Dapig.Sial

Anonymous said...

Nak tanya sikit boleh? Cik Dyana asal dari mana? Pernah tinggal di Penang ke? Pernah tanya orang Melayu yang tinggal di Penang tentang pentadbiran DAP?

Anonymous said...

Makna nya PAS dan PKR menang tidak berguna, kerana bukan pilihan dua manusia melayu ni, dua melayu ni berkata negara sedang dalam kemusnahan oleh BN, betulke dah buat kajian ke atau dengar dari ceramah pembangkang. Kadar hutang dalam negara, bukan hutang luar, itu pun adalah untuk membangunkan negara bukan untuk joli, kerana kerajaan telah memotong dan mengurangkan cukai atas rakyat maka terpaksalah menggunakan sumber lain untuk menampung perbelanjaan negara, subsidi dipotong? biar betul mana dia dapat maklumat ni, yang kita tahu kerajaan menambah lagi adale, kalau DAP memerentah dia ingat akan ada legi subsidi ni, mampus kering le puak cina ni nak bagi sudsisi, kerana bagi mereka setiap belanja yang dikeluarkan mesti ada faedahnya.

Anonymous said...

Rosak budak budak niiii anak sape le due ekoq melayu yg tak sedar diri niii,woooi haprak hang berdua pi le tengok kat seberang tambak johor tuuuuu,apa lah dah terjadi dengan orang orang melayu kat sana????????,sedar lah diri tuu sikit,belajaq tinggi pun di sebabkan polisi kerajaan "quota melayu" la ni nak perlekehkan lak polisi yg mereka nekmati selama ini.memang malaun haprak yg tak sedar diri.

Anonymous said...

Anjing memang macam tu kecik2 tuannya bagi makan, dah besar gigit balik tuannya...waahaha sebenarnya dah tak tau nak pegi mana..hasil dah takde..apa lagi pegi DAP makan babiiiiii laaa

anak melayu said...

malas nak baca apa apa nak komen je. Melayu dua ekor di memang BAHALOL

Anonymous said...

fairuz & sofya, siapa yg merdekakan negara ini? sape yg sediakan peluang pekerjaan korang berdua? tau ke korang kg. buah pla kat PP dah pupus? tau ke korang di PP batu uban sedang terancam? korang leh cayake dap nak pertahankan perlembagaan? sedangkan kapal poosing biadap ngan raja? korang ni mentah sgt kena goreng je lah oleh setan 2 beranak tu!!!

Anonymous said...

haram jadah punya budak. Sedarlah jangan jadi barua, jenis tak tahu diuntung.Siapalah mak bapak diorang ni malulah ada nak macam mereka.

Anonymous said...

ngooooooooooookkkkkkkkkkkkkk

Anonymous said...

Kesian dia orang ni kan...Sapa la mak bapak dia orang...

Anonymous said...

oii melayu jangan jadi barua lah, mai penang tengok kemiskinan makin tegar, jangan dengar saja ...buat homework dulu, jangan ikut perasaan saja , nilah dia melayu mudah lupa.

Anonymous said...

sedihhh nyaaa tengokkk melayuu duaa niii.. Belajar tinggi2 jd mcm ni pula.... Ni temakan fitnah dan pembohongan demi pembohongan pembangkang lah ni..... Budduuuuuu....

Anonymous said...

nak jadi calon la tu,kan DAP nak calon kan calon melayu PRU ni......BiaDaP...

Anonymous said...

hakhakhak... nak tergelak aku baca komen cai BN ni...

pok ngah nik ajis said...

Memang haram jadah dua ekor melayu ni. . .Aku idup balik pangkah roket jauh sekali. . .cina kalau lurus rambut dia je. . Yg lain penuh bergelumang dgn hasad dengki. .

Aku membesar sewaktu cina dan melayu bergaduh diPangkor Perak. . Aku ingat lagi. .Bapa aku dgn org kampung dok pertahan masjid Teluk Gedung dgn seligi nibong. . Orang cina jam tu pakai senjata api. . .apa org cina cakap. .??? Orang melayu balik kampung tanam kacang. . .Tapi depa tak tahu negeri tanah melayu ni org melayu punya. . .Sepatutnya diorang blk cina duduk di Hakka , Tongsan ka. .

Bila aku besar jadi bisnesmen. ,Rupanya lagi teruk. . .Produk orang melayu tak boleh masuk premis depa. . Kalau boleh masuk mcm2 kerenah depa dok mintak. . .

Tengok apa jadi roti gardenia. ?Awaii. .Awai depa dah baikot. . .tadi aku gi econsave sitiawan. .Roti gardenia tarak dlm pasaran dgn alasan roti gardenia pakai tepung tak kualiti. ,

Begitu hapraknya kaum cina . .Penuh rasis dan sentimen kaum. .Kalau dua ekoq baghal tu ikut puak cina DAP tu. . Confirmlah macamana mat indera kena tipu 50 tahun dulu dari seorang ustaz kepada kepala komunis. ,

Anonymous said...

yang betina tu bolehlah nanti di lantik sebagai Exco Pelacuran di Pulau Pinang

Anonymous said...

diorg ni bukan booooodooooooh!!!!!!! taaaaaaapiiiiiiii!!!! baaaaangaaaaang!!!

BUDAK2 YANG DAH DIBELI!!!!!! INGAT BETUL BETUL MUKA MUKA NIH!!!

TAIK DAH MULA TIMBUL!!!!!

Anonymous said...

Mereka ni tidak sedar dirikah? Kenapa belajar di UiTM kalau menghina UiTM? Betul betul mereka buta kerana selama ini perjuangan UMNOlah yang membolehkan mereka belajar di tempat "keramat" seperti UiTM! Ini pasti bekas pelajar perasan yang menyalah guna kemudahan UiTM! Kenapa belajar di UiTM kalau semua agenda kerajaan tak betul? Inilah jenis pelajar yang meruntun hati dan jiwa aku sebagai pengajar di UiTM! aku berikan segalanya untuk anak bangsa walau apa keadaan yang melanda, rupa rupanya ada segelintir yang memang tidak faham makna bersyukur!

Anonymous said...

Dulu mak si Dyana, Yammy Samat, terhegeh hegeh push si Dyana dlm AMANAH, tup tup masuk DAP ... sebenornya mak dia pun tengah berangan nak jadik wakil rakyat DAP di kawasan Ipoh, berapa banyak dah masyukkkkk tu???

Anonymous said...

eloklah budak-budak zaman skrg, zaman skrg serba sng...mula lah x hargai apa yg ada... ibarat susu dibalas tuba

Anonymous said...

taniah kepada anak muda ini kerana tahu yg mana benar dan yg mana dumbno

penyokongketuanan said...

anak didik UMNO lulusan MARA. Apa komen pentadbiran UITM. Baru pandai sikit undang-undang dah berani fitnah krajaan yang bantu dia. Kalau boleh tukarkan keturunan mereka dalam mykad. Tikam bangsa sendiri.

Anonymous said...

Islam ke depa dua ni?? DAP mana ada nak pertahankan Islam..!! Nak hancurkan ada lah..

Inai Merah said...

Sebagai lepasan graduan 70an ITM, kami terpaksa mengharungi jerit payah untuk mengapai impian.

Terkenang keluarga di kampung membanting tulang empat kerat, mengharung ombak dan badai semata2 untuk melihat anak2 mereka berjaya.

Agar kejayaan itu dapat pula dipanjangkan bukan sahaja kepada saudara mara malah setiap anak bangsa setempat.

Dari Perlis hingga ke Sabah kami rata2 hidup sebagai satu keluarga besar di kampus ITM Shah Alam.

Walaupun masyarakat menggangap lulusan ITM adalah kelas dua namun kegigihan pemimpin2 Melayu UMNO lah yang telah berjuang untuk memartabatkan Institusi Ulung Melayu ini ke persada lebih gemilang.

Sekiranya budak 2 orang ini nak masuk parti apa pun terpulanglah. Tidak menjadi kudis sedikit pun kepada ratusan ribu graduan yang lain.

Cuma aku nak ingatkan kepada budak2 ni kamu akan dimakan sumpah dengan penghinaan yang telah kamu lakukan kepada sebuah Gedung Ilmu yang amat berjasa kepada orang-orang Melayu Bumiputra.

Anonymous said...

Aku kenal si fairus anjing ni, terlebih pandai masa kat STAR dulu lah yg jd barua mcm ni..

Anonymous said...

kah kah kah.. keris umno dah patah dah.. umno dah x laku dah zaman ni.. dah expired.. out of date..
jangan bermain dengan keris nanti tertikam sesama sendiri...

Ahmad said...

Letih betul tgk org umno.singapore pun tak penah pegi,nak kata org melayu singapore dipinggirkan.aku ingat Penang pun tak penah pegi.tau baca,dgr paper dgn tv kerajaan.Kalau nak tau,speaker parlimen tu melayu,wanita lagi.check kat website parlimen singapore kalau dah bebal sgt.Pergi kat bedok,Melayu semua duduk rumah teres.Kalau melayu mundur,aku ingat aaron aziz takde la pandai speak in english.Ini la keje umno,sempitkan pemikiran.Kalau martbatkan bahasa,takde la bahasa sume yg komen sini tunggang langgang.aku pun skali,bahasa aku pun tunggang langgang.kepala kalau dah sempit,mcm ni la punya comment.aku pun tergelak,cam sorg yg comment kat atas.

Muhd Nizar Othman said...

Meluat aku nak baca...itu budak bolo punya olang..

Anonymous said...

mentality org melayu, sikit2 nak maki hamun no wonder la payah nak berkembang. Cuba la pandai ubah perspektif sikit. Entah2 diorang berdua ni dah jumpa formula mcm mana nak menawan dari dlm. Dah berpuluh tahun tentang berdepan GAGAL, mungkin diorang dah jumpa cara untuk menentang dari DALAM. duhh..

Anonymous said...

mungkin diorg pasang strategi dah dekat senang dapat kelemahan..tahu selok belok matlamat sebenar parti..

Anonymous said...

Klau tak disebabkn kouta melayu Dan uitm, mamat n minah ni mngkn jadi kerani je.....sedarlh diri sikit!!!

Anonymous said...

Sume sekolah Kat spore berbahasa inggeris, tu sebab sporean speaking. artis melayu spore pun dtg msia cari rezeki.......tu ape maknenye!! Lu pikirlh sendiri.....

Anonymous said...

kesian bagi org Melayu yang cetek pemikiran graduan2 Melayu tak ada kebebasan memilih sebagai manusia bah kan di label sebagai pengkhianat bangsa dan agama bila menyertai parti yang dianggap bukan parti orang melayu... mungkin org2 seperti ini harus mencipta satu tatasusila buku graduan2 melayu tentang perkara yang mereka boleh dan tidak boleh lakukan baru aman dunia ini

Anonymous said...

Suruh je LKS hapus sekolah jenis kebangsaan cina , jika dia betul2 ikhlas !

Anonymous said...

Ya lihatlah kaum melayu jua ditindas di pulau pinang. Ambillah pulau pinang sebagi contoh, lambat laun malaysia juga akan menjadi seperti singapura. Lihatlah mana melayu singapura ? Look at 10 years akan datang, lepas dap pgg malaysia. You 2 malays will be kicked out from tht party. Jangan ternganga lps tu!

Anonymous said...

You want to decrease racism among us, but you are actually creating discrimination towards malays.

Anonymous said...

Independence limited. Freedom of choice is made for you MACAI!! - Metallica (Eye of the beholder)

Ahmad said...

Maknenye..(alamak,ejaan pun melayu kongkang)Maknanya,Org Melayu Singapura lagi maju.Boleh bertutur dua bahasa.Sebab tu Fandi Ahmad juga boleh main bola di Liga Eropah.Penguasaan bahasa meluaskan lagi peluang,sbb tu mereka lagi berjaya dari pelakon & pemain bola Msia.Tak tergagap2 bila nak berckp.Yg org Msia,tak abis2 dengki.

Anonymous said...

Diorang tu masuk agama DAP ke? Sape la penulis artikel rasis ni. Otak kalau dah sempit, baik diam lagi bagus. Orang melayu kena banyak merantau utk luaskan otak yg sempit tu. Kalau kau sakit kat negara asing, kau nak tunggu bangsa kau sendiri nak tolong ke? Kecik2 tanak mampos, bila besar jd sampah!

Anonymous said...

Dyana tu suruh copy facilities Uitm & terbuka utk bangsa2 lain jugak. Salah ke? Sesiapa yg malas belajar tu takyah komen. Korang memang tak layak masuk U pon. haha.

Anonymous said...

Bagi Saya Perjuangan Umno Sejak Dari Dulu Tidak Pernah Meminggirkan Hak Bangsa Lain Mengamalkan Faham Agama Tiada Sekatan Untuk juga Bangsa Lain Mengamalkan Tradisi mereka Tanpa Ada Sekatan

Anonymous said...

Pulau pinang ada melayu ke? Mamak mmg bersepah

Anonymous said...

Umno akan mati tanpa melayu. Melayu takkan mati tanpa umno.

Anonymous said...

Saya kesian membaca komen2 didalam ni.. tak tahulah saya samaada mata dan akal yang dikurniakan di letak dimana ya.. secara umumnya tanyalah pemimpin kita iaitu MELAYU...jika kaum cina ada petaling street yang cantik dan bersih... kaum india ada jalan brickfield yang bergermerlapan utk berniaga.. kaum MELAYU KAT MANA?..JALAN RAJA ALANG??? Kenapa org MELAYU TAK BISING ... SEBAB ... TAK APA PEMIMPIN MELAYU AKAN SENTIASA HIDUP MATINYA BANTU MELAYU... TGK SEMUA TANAH KERAJAAN DI SEKITAR KUALA LUMPUR.. DIAMBIL DAN D BANGUNKAN.. DEMI PEMBANGUNAN... ADA ORG MELAYU YANG MAMPU BELI??? KENAPA MELAYU TAK BISING..MANA PERKASA... LEBIH BAIK DI BIARKAN SEBAGAI KUARTERS... SEKURANG2NYA PEGAWAI2 KERAJAAN YANG DUDUK... SIAPA ORG KERAJAAN...ORANG2 MELAYU...SO JANGAN SALAHKAN BANGSA LAIN JIKA KITA TAK KISAH DENGAN KAUM SENDIRI

pinkisslady said...

Mudahnya Malay diperdaya.Tahukah anda perjuangan DAP?Tiada hak keistimewaan untuk Malay dan sudah tentunya Islam.Bolehkah kita menjuarai dalam bidang teknologi & ekonomi?Lihatlah di sekeliling kita, siapa yang pegang ekonomi Malaysia sekarang?Janganlah orang Islam hanya jadi juara ceramah & tahu menghentam saja.Akhirnya anak cucu menjadi pelarian di bumi sendiri.

fazillah said...


"Dyana Sofya pula berpendapat bahawa kejayaan urus tadbir cekap, akauntabel dan telus (CAT) oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat di Pulau Pinang yang dipimpin oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng meyakinkan beliau untuk memilih DAP sebagai wadah politiknya."

Dyana- samada awak ini buta, pekak atau memang bengap atau pun just plain s*****. Pemilihan CEC DAP pun tak telus. 2 kali pulak tu.

Janganlah gadaikan masa anak2, dan cucu-cucu.

fazillah said...

* depan

Din Cruz said...

aku sedih bile tgk anak Melayu kita diperkuda kudakan, aku sedih bile tgk anak Melayu kita makin jauh dari Islam. aku sedih dgn apa yg berlaku kepada 2 saudara kita tu. wahai Allah, rahmatilah kami.

Anonymous said...

menyalak.....

Anonymous said...

Pentadbiran lim di pulau pinang membelanjakan lebih 60juta untuk aktiviti dan pembangunan islam pulau pinang tau. Zaman bn 12juta setahun je utk itu. Cek la fakta sebelum takbur fitnah. Doa dirahmati Allah tp sebar fitnah melambung2. Ckp mcm dah tak disentuh api neraka. Allah menyaksikan apa yg kita lakukan dan apa yg kita fikirkan. Nak tipu orang ramai yg setakat baca blog bole la.

Fazilah. Kalau rasa u betul. fight for your country fight for us. Setakat cakap2 mcm wirawati negara lepas tu buat bodo je duduk diam2 jg laki je lah.

Anonymous said...

DAP ada Dyana awek cun...UMNO ada shahrizat yang...mmmmm...lembu..mooooooo

Anonymous said...

Umno ada najib ngan panda2nya n jutawan segera kairy, masyukkkkk?

Anonymous said...

kalo orang melayu bijak tak kan boleh malaya dijajah dahulu. cuba kita cermin diri. orang melayu mudah lupa, mudah bangga bila disanjung terutama sekali bila disanjung orang asing.....kalo melayu bersatu tidak mudah kita diperlekeh dan dipergunakan orang asing. kedua anak melayu ini pasti bangga sedang disanjung orang asing hingga terlupa untuk menyelami maklamat mereka sebenarnya. ini lah jadinya kalo diberi akal tapi tidak dapat menggunakannya dengan bijak. intelligence is not wisdom......fikir2kan lah. jangan sampai tergadai bangsa negara dan agama....

Anonymous said...

inilah melayu laknat taksedar diri,cina gunakan melayu jadi barua saja. umpamanya jadi body guard jaga nyawa dia tapi kalau berkenaan bisnes yaitu duit dia kata melayu tak pandai.

Anonymous said...

cina suka orang pas sebab mereka tak pandai pasal duit,sebab iru mereka tak suka orang umno,fikir fikir kan lah

Anonymous said...

Yammy Samat

1. SU wanita bhg
2. dapat 6 permit taxi di ipoh
3. dapat 1,500 ekar kompartment balak-HS Kroh
4. dapat rumah kedai 1 unit (3 tingkat) di pusing, ipoh
5. dapat rumah semi-D di gopeng
6. dapat pinjaman MARA RM750,000.00
7. dapat AP beras siam
8. dapat pajakan 100 ekar tanah lombong besi di kinta
9. kos pelajaran 3 org anak2 dari 7 tahun hingga ke IPTA ditanggung oleh yayasan mb perak
10. dapat kemudahan pembelian sebuah kilang di taman industri sri iskandar

ANAK2 :

1. tak pernah membayar sebarang yuran pelajaran
2. dapat biasiswa kechil kerajaan negeri perak ( Form 1 - Form 5 )
3. dapat tajaan biasiswa khas kerajaan negeri perak bg pelajar IPTA (nilai-setahun RM24,000.00)
4. dapat bantuan khas pelajar cemerlang - anak2 negeri perak (setahun RM12,000.00)

kesemua kos pelajaran di UITM percuma ... kerana dia anak kpd seorang pejuang wanita umno di negeri perak

2013 - dia (anak) umumkan kpd media apa yg dia dapat, selama ini adalah ... (biasiswa & lain2) ...

1. sesuatu yg tidak adil
2. kerajaan BN zalim kerana cina tidak dapat apa yg dia dapat
3. kerajaan BN tidak bertimbang rasa kerana menutup pintu UiTM kpd cina
4. dia bersumpah akan perjuangkan hak asasi kaum cina bg mendapat pelajaran, hak seperti melayu & peluang ke UiTM via parti DAP
5. dia bersumpah akan berjuang selama2nya hancurkan UMNO, sebuah parti rasis

Hilman Hadi said...

Dua-dua makhluk tersebut merupakn babi yang mahu menjahanamkn bangsa Melayu!!!!! Agak-agaknya dua babi tersebut buta dan pekak. Kampung2 Melayu dirobohkan dngn sewenang-wenangnya oleh dapig... Rumah2 di penang dijual pd harga yg sgt tinggi shingga memaksa belia2 Melayu berhijrah ke negeri lain..... Sungguh bodoh dan tak berakal kedua-dua babi tersebut menyanjung dapig!!!!

Norsafuan Narihan said...

Kau kutuk kutuk umno. Kau sedar sikit atok nenek & ayah omak kau dulu pun ahli umno. Kau duduk tanah melayu malaysia ni pun kerajaan umno. Ni la dia bangsa melayu tak sedar diri. Elok poiee mampuih kau ni.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.