ANWAR TERKEJUT DENGAN KEPUTUSAN YANG DIBUAT OLEH PDRM...



Polis melepaskan dengan jaminan seorang pelajar Universiti Sains Malaysia (USM) yang membuat kenyataan berbaur ugutan di laman sosialnya terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, semalam.

Ketua Polis Negeri Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakob berkata, polis membebaskan pelajar terbabit selama sebulan tetapi boleh memanggilnya pada bila-bila masa sekiranya perlu bagi membantu siasatan.

"Dia adalah pelajar tahun keempat jurusan kejuruteraan, dan sedang menduduki peperiksaan. Polis membebaskannya bagi membolehkan dia menduduki peperiksaan hari ini,” katanya kepada pemberita selepas perhimpunan bulanan Polis Diraja Malaysia di sini hari ini.

Pelajar berusia 24 tahun itu dikatakan telah membuat kenyataan untuk meletakkan bom pada helikopter yang akan dinaiki Perdana Menteri dalam lawatannya ke USM minggu depan.

Dia ditahan pada 1.30 petang semalam selepas polis mendapat maklumat mengenai kenyataannya itu. Siasatan dibuat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperutukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Ayub berkata, berdasarkan siasatan yang dijalankan, pelajar itu mengakui kenyataan itu dibuat dengan kehendaknya sendiri dengan niat bergurau.

"Kita bukan hendak menyekat kebebasan bersuara tetapi sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab sepatutnya dia tidak menyalahgunakan kebebasan bersuara dan penggunaan Internet sehingga boleh menimbulkan kekecohan dan kemarahan pihak lain.

"Perkara seperti ini sesuatu yang serius dan tidak boleh dianggap main-main, ia melibatkan keselamatan pemimpin negara dan secara tidak langsung orang awam yang lain juga,” katanya.

Ayub berkata, polis masih meneruskan siasatan mengenai latar belakang pelajar itu serta hubungannya kerana dikhuatiri mempunyai kaitan dengan anasir-anasir subversif.

Setakat ini terdapat tiga laporan polis dibuat oleh pihak-pihak yang membantah tindakan pelajar itu. — BERNAMA


ANWAR TERKEJUT DENGAN KEPUTUSAN YANG DIBUAT OLEH PDRM... ANWAR TERKEJUT DENGAN KEPUTUSAN YANG DIBUAT OLEH PDRM... Reviewed by Empayar Pemuda on 12:15 PM Rating: 5

13 comments:

  1. eh.bgmana bolej jd begini.bukan ke polis "anjing umno".patutnye tangkap & humban dlm penjara.

    ReplyDelete
  2. Bila Hasan Ali kutuk kau pandai pulak ko panas bontot suroh dia dipecat. . ni belum lagi si budak barua ni cakap nak potong konek ko..

    ReplyDelete
  3. anon 12;29 Kalau mak lu kena rogol pun lu repot Polis jugak...nak cakap org anjing...lu kena jubur pun lu repot polis jugak.....bodoh.....

    ReplyDelete
  4. Siasat budak Tamil keling paria ni kerana ada unsur Tamil Ealam..kumpulan ektremis Tamil dalam darah daging budak keling ni..apa pun aku harap kita deport dia balek India dgn nak kapal kargo macam tok nenek dia datang sehelah sepinggang ke negara kita ni..

    ReplyDelete
  5. kalau boleh elakan perkataan anjing, kurang manis bukan kurang asam, takut nanti kalau di gigit anjing gila kita pegi cari polis buat repot, tak kan kita nak panggil polis anjing kot! is is is is malu betul perangai kamu ni

    ReplyDelete
  6. Bila dapat susah, contoh kereta kemalangan dan kecurian adakah anda pergi pusat khidmat PKR/PAS atau DAP????...tentu tidak bukan....

    Sebenarnya perkataan anjing sesuai kepada si penutur. Kalian ada masalah mental tak stabil.

    ReplyDelete
  7. yg spisis tulis anjing umno tu jiwa dia keliru sbb dia baru je bejimak gan anjing sbb tu dia mudah sebut ajing baik g mandi gan air longkang ke atau kumbah khinzir ke bru keliru dia hilang;tukar cete dia kna sontot gan anjing bru g cari polis gak

    ReplyDelete
  8. yg kata polis tu tu akai tak matang lagi..budak2 biasa lah.....hehehehehe..yg penting PDRM tetap berwibawa dgn tugas nya....!1978 dulu pun PDRM hanya bawak rotan je....le nii..lagi pro...tak bawak rotan..siap bagi makan lagi..hehehehehe...!jadi sapa ANJING sebenor nya..yg kuat menyalak tuu...kahkahkahkah.

    ReplyDelete
  9. Bro bro semua.... sabarlahye... budak anon di atas tu 12:29 cuma memerli pembangkang, bukan kata polis anjing umno! Jangan marah dia. Baik korang mintak mahap balik... kan ke dia kata elok humban je (keling) itu...

    ReplyDelete
  10. polis malaysia memang tidak berperikemanusiaan. kenapa lepaskn pelajar tersebut. knp tidak ikut prosuder biasa dan tahan suspek tersbt lebih lama kerana ia melibatkan kes 506 kanun jenayah!!!!
    mgpa perlu belas kasihan atas alasan nak duduki pperiksaan? tak terfikirkn yg pelajar tu sendiri tiada belas kasihan pada dirinya sendiri dan sengaja mencampakkn dirinya dlm penjara. yg pdrm apapasal bagi lepas pula? mmg pdrm kejam woi...

    ReplyDelete
  11. kalau dah tahap ini pun masih tiada tindakan diambil..tak tau lah

    mungkin dah ada pemimpin atau rakyat yg mati kena bom baru nak bertindak dah tak guna dah...

    harap2 tindakan yg tegas mesti diambil keatas budak india ni..... sebagai amaran kpd yg lain..

    ReplyDelete
  12. Budak Tamil Malaysia perangai tak gitu ni mesti PATI dari Tamil Nadu..yang sakit hati ngan PM tu nape..kot PM ada hutang AUKU ngan dia kot..jom ramai ramai kita kebom dia..sat lagi polis mai cari aku lah pulak..tak faham..

    ReplyDelete
  13. maafkan laaa... DIA KAN KELING !!!
    ramai mana sgt KELING yang cerdik sampai masuk UNiversiti dlm Msia ni??? Keling ni masuk pun atas kuota MIC kot hahaha.... kalau ikut KASTA KELING, tak lepas ni sebab dia dari kasta PARIA !!

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.