Saturday, December 17, 2011


Pastinya Anwar dan Ambiga tersenyum lebar apabila melihat gambar ini tersebar di internet kerana apa yang diperjuangkan oleh mereka sudah menjadi kenyataan walaupun ianya bukan berlaku di Malaysia...EP amat bersimpati dengan keluarga budak lelaki ini dan EP harap ada pihak yang akan melakukan sesuatu untuk menyelamatkan budak lelaki ini daripada terus terjerumus ke jalan sesat ini...



Sebenarnya sukar untuk meyusun ayat yang sesuai apabila menatap gambar ini yang tersebar di internet Jumaat…kecuali GILA.
Seorang lelaki mat saleh manakala seorang lagi lelaki Melayu, lengkap berbaju Melayu.Upacaranya ialah majlis perkahwinan – lelaki dengan lelaki.
“Betul ke?”.Dilihat dari segenap sudut,rasanya gambar yang disiar bukan satu rekaan atau lakonan.
Rentetan gambar-gambar cukup meyakinkan.
Sedihnya kenyataan ini adalah realiti ngeri bagi keluarga lelaki Melayu itu yang selama ini mencari ‘kehilangannya’.
Situasi itu tentu menyeksakan…lebih dari satu kehilangan.


Ia menyimpang terus dari norma adat,budaya dan agama.

Mengikut Aysha Ridzuan inilah Ariff Alfian Rosli,pelajar Malaysia jurusan perubatan di Dublin,Ireland yang dilaporkan oleh keluarganya di Kuala Lumpur gagal dihubungi sejak tiga tahun lampau.
Kisah pencarian keluarga itu yang telah lapan kali berulang alik ke Dublin disiarkan dalam Utusan Malaysia baru-baru ini.


Ariff, kini berusia 28, ialah bekas pelajar cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia di Sekolah Menengah Kebangsaan, Seksyen 5 Wangsa Maju,Kuala Lumpur pada 2001.

Dia kemudian dihantar ke United Kingdom untuk membuat A Level dan pada 2003 melanjutkan pengajian di Universiti College Dublin (UCD) – agendadaily

32 comments:

Anonymous said...

Gambar ini memang teruk sebab seorang Melayu jadi gay. Memang gay adalah salah disisi agama Islam jadi orang Melayu ini patut buang agama dan kewarnegaraannya menjadi seorang manusia yang tidak terikat dengan agama. Samada dia pergi syurga and neraka, itu pilihanya sendiri tapi dia tak patut memalukan bangsanya sendiri.

Mohd Hisham Mohd Hidzir said...

Mungkin gambar ini menunjukkan kepada kita tentang peristiwa zaman nabi lut, saya memang tak setuju langsung laki melayu ini buat keputusan yang menggelapkan masa depan dia serta bangsa melayu yang lain... masyaallhah...

Hujah Bukan Melatah said...

jangan terlalu cepat melatah dengan apa yang telah berlaku. moga Allah memberi petunjuk kepada En. Ariff.

Kita yang mendengar dan membaca isu hati harus lebih menjaga diri dari tersimpang dari apa yang di anjurkan agama. Melatah, dan maki hamun tiada guna lagi. Itu pilihan Mr. Ariff. Bukan tiada akal fikiran untuk berfikir, tetapi kerna darah muda yang begitu ta'jub untuk mencuba.

hamba allah said...

bodoh sungguh la ko ni..nk bangga la sgt..jubor ko kena toron ngan mat salleh tu..aper la bengap sgt ko ni..sia2 jer belajar pandai2 tp BEBAL..ni la akibat kalo BODOH di kandang2 kn PANDAI di lepas2 kn..org mcm ni elok tumpang org mati jer la cakap ngan dia pn xde guna nyer..agak nyer jubor tu dh rabak di kerjakn mat salleh tu..

hamba allah said...

bodoh sungguh la ko ni..nk bangga la sgt..jubor ko kena toron ngan mat salleh tu..aper la bengap sgt ko ni..sia2 jer belajar pandai2 tp BEBAL..ni la akibat kalo BODOH di kandang2 kn PANDAI di lepas2 kn..org mcm ni elok tumpang org mati jer la cakap ngan dia pn xde guna nyer..agak nyer jubor tu dh rabak di kerjakn mat salleh tu..

hamba allah said...

bodoh sungguh la ko ni..nk bangga la sgt..jubor ko kena toron ngan mat salleh tu..aper la bengap sgt ko ni..sia2 jer belajar pandai2 tp BEBAL..ni la akibat kalo BODOH di kandang2 kn PANDAI di lepas2 kn..org mcm ni elok tumpang org mati jer la cakap ngan dia pn xde guna nyer..agak nyer jubor tu dh rabak di kerjakn mat salleh tu..

insan biasa said...

kita tiada kuasa untuk mengadili sesuatu kejadian...tetapi apa yang penting itu dari diri sendiri..kita sebagai umat islam tau dimana sempadan dlm sesuatu perbuatan dan batasnya di dlm diri sendiri...nak hukum dia sekali pun kalau dia menginginkan benda tu....susah nak cakap benda2 mcm ni.....

Anonymous said...

bertaubatlah dan kembali lah ko ke pangkal jalan.susah payah emak bapak membesarkan ko dan memberi ko belajar ke luar negara.ini balasan ko.

Anonymous said...

sebagai umat islam yang prihatin marilah kita sumer doakan Ariff kembali ke pangkal jln dan bertaubat...insyaAllah.

Anonymous said...

sedarlah Nabi kita sendiri dah ckp, tak ngaku umat org songsang ni. tanpa syafaat nabi kemana la kita akhirat nanti, kaum penghujung yg serba serbi kurang. pada komen2 yg cakap amik mudah, tuhan laknat org mcm ni. jgn lah kita duk remehkan hukum tuhan. nauzubillah

izzah nabiehah said...

kembalilah ke jln yg benar . . kerana anda telah terlalu terpesong dri akidah islam . .
bertaubat lah .

Anonymous said...

mcm puki..wt malu bangsa melyu..mnjatuh kn imej agama islam..meme bodoh laaa..allah laknat laa hg..org hntaq p mngaji hg p balas jubuq org putih...taik juboqq..p mmpuish laa..

Anonymous said...

penat puki mak hg beranak kt hg..bela dri kecik bsaq hg jdy cm niee..tunggu laa bala allah antaq kt hg..

Anonymous said...

memang Ariff dah buat salah sebab melanggar norma hidup. Ariff dah buat salah tapi kita ni yang melihat dan mendengar perkara ini jangan sama-sama buat dosa dengan mengutuk orang. Kita harus mendoakan dia agar ariff kembali ke pangkal jalan. Fikir dulu sebelum meluahkan apa-apa. Kata-kata yang keluar dari mulut kita lebih tajam dari mata pisau.....

Anonymous said...

Sesat ,

Anonymous said...

Ini mainan kafir . Jagan teperangkap. Ia bertujuan nak mengeliru ,memening kan kepala dan memesong hala tuju umat khusus nya anak Melayu/Islam. Macam isu Salman Rushidi,Osama,Islam Terorist dlln. Berpegang lah kepada tali Allah dan bercerai berai.Malah di Sabah di sebarkan di kalangan orang kritian yg di dalam Kaabah ada salib,Hindu pula mengatakan Kaabah itu temple mereka!!!
UMNO dan PAS adalah wadah tectical poltik - oleh itu jagan taksub lihat kredibility pemimpin dan kebijaksanaan serta sasaran dan pencapaian. Jagan emsosi tetapi rasional dan bijak.

Anonymous said...

Correction: Berpegang lah kepada tali Allah JANGAN BERCERAI BERAI

Anonymous said...

Ariff ni ex-schoolmate aku. Tak sangka jadi macam ni. Haihh..

Anonymous said...

dahlah memalukan Islam lak tu siap pakai baju melayu bertanjak lagi buat ape? bangang betul.atau dia ni masih ISLam KE?YE LAH DAH DOK KAWEN NGAN MAT SALLEH...YAALLAH JAuhilah benda laknat ni

Anonymous said...

what the FISH ???? byngkn mlm2x time dorg kulum kote pastu dok saling menjuburi......geli tahap cibai gilerrr...what the hell malukn bangsa....bole plak konek nk stim bile tgk jubo.....argggghhhhhh ak xphm btol la.....adoiii aiii...

Anonymous said...

BILA JADI MCM NI.. ADA LA SAYA TERBACA KOMEN SEORANG YANG KIRA ALIM LA DALAM AGAMA KRISTIAN NI,KATANYA SISTEM AGAMA ISLAM NI TAK BETOI LA TU SBB JD MACAM TU.. KALAU DIA PIKIR MACAM TU, MAKNANYA SISTEM AGAMA KRISTIAN PUN TAK BETOI LA SEBAB MEMBENARKAN PENGANUTNYA BERKAHWIN SESAMA KAUM SEJENIS SIAP ADA SAKSI LAGI JIKA KITA TENGOK GAMBAR TU,JIKA SAKSI2 TU SEMUA ISLAM,NESCAYA TAK AKAN JADI MACAM TU SEBAB ORANG ISLAM TIDAK AKAN BIAR PERKARA TERSEBUT BERLAKU,TETAPI MENGAPA SAKSI-SAKSI YANG BERAGAMA KRISTIAN TIDAK MENCEGAHNYA MALAH MENYOKONG .. JADI,JANGAN NAK SALAHKAN AGAMA ISLAM,ISLAM TAK PERNAH AJAR PUN MACAM TU,ITU SALAH SI PELAKU. WASALAM. YANG BAIK DATANG DARI ALLAH,YANG BURUK DATANG DARI KELEMAHAN SAYA SENDIRI.SAYA BUKAN USTAD,WALI ATAU SEBAGAINYA,SAYA JUST INSAN BIASA YANG BERAGAMA ISLAM.

Anonymous said...

sia2 mak bapak kau lahirkan kau,memalukan islam !! aku sangat terkejut apabila gay bangsat ni berani memakai baju melayu(complete) secara terang-terangan time kahwin seolah2 mencabar dan ingin memalukan kaum sendiri. kau nak jadi gay, kau punya pasal la!! tapi gi kahwin pakai baju melayu2 buat apa bodoh!

si ariff ni perlu diberi hukuman untuk pengajaran generasi muda akan datang!!

Anonymous said...

Nak hukum dia pun tak guna. Bukan dia ada kat sini pun. Kita dok kecoh pasal dia padahal dia sedang berbahagia dgn mat salih 2...dia mmg sah dah lupa Malaysia ini. Soal LBGT ini, kita susah nak cakap lebih2...sbb itu pilhan masing-masing. Kes Arif ini mungkin sebahagian sj. Macamana dengan kes lain2...mungkin sebab diorang tak kahwin dan tak buat perangai mcm Arif ini benda itu tak terdedah walhal dah byk kes mcm ini...bg. sy benda mcm ini perlukan kerjasama byk pihak. Arif ini dah lepas. Harap, kerajaan akn ambil ikhtibar soal ini. Keluarga Arif diharapkan bersabar dan bertenang kalau boleh pujuk Arif ini balik Malaysia dan pulihkan semangat dia. Bukan apa, mat salih ini bukan leh caya. Silap2 dia tinggalkan Arif ini terkontang-kanting satu saat nanti bagaimana? Arif ini sebenarnya mangsa juga tetapi dia tak sedar yang dia mangsa. Mat salih ini mungkin tak ikhlas cintakan dia. Jadi, mesti ada seseorang yg harus ambil tindakan. Ambil serius soal Arif ini sebab dia mmg pure dibesarkan di Malaysia dan ibu bapa dia masih di sini. Dia pergi ke sana pun kerana kelulusan SPM yang cemerlang. Jadi, adalah berbaloi jika kerajaan Malaysia dapat menghantar wakil mengesan Arif dan memberinya sedikit kaunseling....

Anonymous said...

Congratulations on Arif who had the balls to marry the guy he fall in love. Its so easy to judge another person using religion as a basis, but first take a good look at yourself...Do you really follow all the principles of Islam?. Especially praying five times a day?. Show me one good muslim who does that in Malaysia. Arif is to answer to one person alone that is Allah, and Allah is a better judge than any of you who throw jugdement on him. First mend your sinful ways and start praying daily and be a better person within and outside. I have seen so many so called "Muslim" in Malaysia who gamble, drink alcohol, have illicit sex and yet when it comes to "pork", they make such a big fuss:- Haram!,Haram!...if you have already done all the "dosa":- sins that is forbidden in Al_Quran, does eating pork makes you any better or worst?.When Ramadhan comes, all non-Muslims can see for themselves how many this so called Muslim do really fast...maybe just a tenth of the population who really finish the full puasa of the 30 days or so. The rest give all kinds of excuse not to do puasa than actually doing it. The real Arabic speaking Arab Muslims are not fanatics like these Malaysian-Malay-speaking-convert-Muslims who actually think that they make better Muslims than the original Arab Muslim...please...for the Arabs, you guys are just converts because your mother tongue is Malay not Arabic. So be good Muslim within and outside,starting with you first.

Anonymous said...

With an open mind, go ask a gay guy that you might know, did he choose to be gay?. And now, go ask a straight guy, did he choose to be straight?. Where does these feeling of attraction within him borne from?. Did anyone force him to be gay or straight?. If you, the one who is reading this is straight, did anyone push you to be straight?. Or if you are gay, did anyone push you to be gay?. The worst of all is being bi-sexual, believe me, there are so many married Malay guys who have sex with other guys without the knowledge of his wife. At home is all straight man, but once he is out, he whores around with other man. So tell me, all you people, do you want Arif to get married to a nice girl and still go around whoring with other man after the marriage. Or accept who he is and marry the guy he falls in love?.Remember, those of you who throw judgement, you will have sons,daughters and grandchildrens, what happen if they turn gay?. What will you do than?. Stop being so "kuno" and start thinking with your heart than your stupid head! Being religious and being spiritual is two totally different thing. Being religious is an outward sign that most people do or make to impress others but not Allah. Because Allah is impress with what you have within your heart and your true intention, you dont need to "act" or berlakun" in His Presence. Being spiritual is an inward sign that nobody knows, that person may look simple like anyone but only Allah knows. In the presence of his simple person, you will feel peace, friendliness, grace, joy and most of all the Love of Allah, because he becomes a reflector of all the beautiful qualities of Allah, for he is truly a servant of Allah as there will be humbleness in his words,thoughts,deeds and action. All people will want to know of Allah and to love Allah because this person have become perfect example how a servant of Allah should be.That is what being a Muslim is.

Darius said...

nauzubillahiminzaliq . apa lah yg sdh berlaku di akhir zaman yg nabi muhammad nie tinggal kan tuk umat2 nya . astagafirullahalhazim ? semoga allah memberikan kepada nya azab & seksaan yg setimpal bagi mereka,kita adalah umat muhammad s.a.w bkn nya umat nabi hud yg kaum nya melakukan hubungan songsang ? pasti lah kiamat itu akn terjadi,bila umat di akhir zaman ini berkelakuan seperti ini ? semoga allah membuka kan jalan untuk si arrif ini .

Darius said...

nauzubillahiminzaliq . apa lah yg sdh berlaku di akhir zaman yg nabi muhammad nie tinggal kan tuk umat2 nya . astagafirullahalhazim ? semoga allah memberikan kepada nya azab & seksaan yg setimpal bagi mereka,kita adalah umat muhammad s.a.w bkn nya umat nabi hud yg kaum nya melakukan hubungan songsang ? pasti lah kiamat itu akn terjadi,bila umat di akhir zaman ini berkelakuan seperti ini ? semoga allah membuka kan jalan untuk si arrif ini .

Darius said...

nauzubillahiminzaliq . apa lah yg sdh berlaku di akhir zaman yg nabi muhammad nie tinggal kan tuk umat2 nya . astagafirullahalhazim ? semoga allah memberikan kepada nya azab & seksaan yg setimpal bagi mereka,kita adalah umat muhammad s.a.w bkn nya umat nabi hud yg kaum nya melakukan hubungan songsang ? pasti lah kiamat itu akn terjadi,bila umat di akhir zaman ini berkelakuan seperti ini ? semoga allah membuka kan jalan untuk si arrif ini .

Mohd Aizat Al Hassan said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

moga Allah SWT memberi petunjuk pada diri hamban-NYa

http://www.alziyadnews.com/

Doddy Hiew said...

Tidak mustahil juga ini adalah Perangkap pihak2 tertentu utk mengenakan Pemimpin Pembangkang Negara Malaysia. Mungkin Ariff boleh saja d bayar dengan wang ringgit. Kerana dia bisa saja d bayar dengan Uang kerana dia memerlukan keuangan d sana. Ini tidak mustahil lah.

Anonymous said...

perhatian...biar tak pandai belajar..jangan jahil agama 2 je...PAKATAN RAKYAT ADALAH PAKATAN PALING SIAL..agama di jual...sedih...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.