Thursday, December 1, 2011



Percanggahan pendapat diantara ulamak adalah perkara biasa, asalkan ianya selari dengan pendapat Ahli Sunnah Wal Jamaah, Kekeliruan didalam Islam pula sering berlaku samada ia secara sengaja ataupau tidak, kadangkala ianya akan menimbulkan persepsi buruk masyarakat terhadap Agama Islam itu sendiri.

Bagi kebanyakkan umat Islam yang hanya mempunyai asas agama fardhu-ain, mereka seringkali terpengaruh dengan orang agama yang pada fizikalnya warak dan alim, apa saja yang mereka terima akan dijadikan sebagai pegangan hidup.
Apa yang mengelirukan kali ini mengenai ceramah politik seorang anak muda yang berpengetahuan tinggi didalam agama dikenali sebagai Ustaz Shamsul Zaman Sukri atau terkenal dengan panggilan ‘ Ustaz Budak ‘. Beliau Berasal dari Kampung Paloh Rawa Machang, Keluarganya juga dari keturunan ulamak dan pengasas pondok di Paloh Rawa.
Sabda Nabi وَإِنَّهُ لاَ نَبِيَّ بَعْدِي، وَسَيَكُونُ خُلَفَاءُ  yang bermaksud ” Sesungguhnya tiada Nabi lagi selepasku, yang ada selepas ini adalah Khalifah-Khalifah “. Ianya jelas dan perkara ini umum mengetahuinya, tetapi bilamana ada kesamaran hujah yang disampaikan sedikit sebanyak ia akan mengelirukan umat Islam. seterusnya..

7 comments:

Anonymous said...

dah parti ajaran sesat
apa nak dihairankan
inilah produk ularmak yang
dihasilkan oleh parti pas yang bernabikan
nik aziz sebagai nabi mereka
sedikit demi sedikit allah turunkan bala
kepada rakyat kelantan. malang sungguh nasib bangsaku semoga penyakit HIV tidak merebak
ke negeri lain.

Anonymous said...

Ustz ni cakap ikut selera dia.Mana yang untung di tekankan byk kali.Nampak sangat dia ni tak cukup sifat dalam iman.Orang yang beriman dia tak kata orang lain.Mesti dia ni kencing tak cuci.Cuba kalau ceramah jangan kaitkan orang politik.Dia lebih memuji N'ajis drp Nabi Muhd SAW.Memang dia ni tak cukup ilmu dan sesat.Kalau belajar Matematik mesti gagal.Kalau Karpal Singh tanya dia tentang islam tentu dia tak boleh jawab,mengeletar. Sebab tak byk ilumu tentang sosiologi dan penyelesaiannya.Adakkah orang yang macam kaset/cd ni kita jadikan rujukan dan pemimpin.Kalau orang dia kata tu dapat hidayah pakai tudung dan jaga aurat tak sempat dia nak minta maaf.Ingat jgn suka mengata dan perlekeh orang lain takut kita menanggung dosa yang tak boleh diampun semasa di dunia.Kita boleh nilai,orang beriman akan menjaga tingkah laku dan ucapannya.Ust akhir ZAMAN.

Anonymous said...

..Rasullallah SAW bersabda " tuntutlah ilmu walaupun ke negeri Cina " ; Masyarakat cina terkenal akan kebolehan mereka dalam bidang matematik.ilmuan islam yang faham akan falsafah di sebalik mempelajari matematik , Insya Allah dapat merungkaikan sesutu masalah / penjelasan dengan fakta tepat lagi rasional.Kesimpulan yang dibuat pula berdasarkan jalankerja yg mana mekanisma nya telah terbukti sahih..

Malangnya ramai pelajar Melayu yang cemerlang dalam subjek matematik menjadikan jurutera dsbgnya sebagai kerjaya mereka..

Anonymous said...

Pas berjaya menternak babi dikalangan pengikut mereka.siapakah pemimpin2 mereka ini jika bukan orang yg mereka angkat jadi nabi


Penembak babi

Anonymous said...

Dah memang sesuai.. badut yang sedang beri ceramah di atas tu, di Kelantan dipanggil dengan nama 'Ustaz Budak'.. Sesuai lah dengan gelaran itu.., budak ini memang belum capai otak matang.

Memang benar dia pelajari banyak ilmu.., tapi dia ni bukan jelmaan Imam Shafie yang memang ternyata bijak ketika umurnya masih budak.

Ustaz Budak memang dulunya seorang 'budak'.., sekarang pun, walau dah bertambah umurnya, masih punyai otak seorang BUDAK. Orang dewasa yang jahil memang seronok dengar dia berceramah...

Budak ini boleh membawa fitnah & sesat...
Hati2 lah..!

Anonymous said...

Eh..eh.., bagus la.

Jom la kita ramai2 jumpa Nabi Nik Ajis a.s. .. boleh la ambil syafaat ! Dah tu, dekat saja..tak abis RM 100 duit minyak kalau dari Peneng !

Patutnya kita bersyukur, jangan marah2, kerana ada juga Nabi dari kalangan bangsa Melayu !

AMACAM ?

Anonymous said...

wahai ALLAH swt, engkau slamatkanlah akidah ustaz budak ni...
wahai ALLAH swt,engkau slamatkanlah akidah org2 yg taksub kpd PAS...wahai ALLAH,engkau beri lah hidayah kpd pentaksud PAS ke jalan yg benar...wahai ALLAH,engkau buangkanlah keyakinan dari hati2 org PAS bahawa nik aziz itu adalah nabi..wahai ALLAH,berilah rahmatmu semoga akidah org2 PAS kembali kpd ASWJ..wahai ALLAH janganlah engkau matikan org2 PAS di atas jalan akidah dan kefahaman khawarij..amiiinnn..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.