Friday, August 12, 2011


Inilah padahnya bila DAP memerintah..Pulau Pinang akan menjadi sama seperti Singapura...Islam diperkotak-katikkan mengikut sesedap rasa mereka..kalau ada saja puak-puak dia buat aduan, confirm esok tindakan akan diambil..yang menjadi mangsa ialah orang Islam dan Melayu di Pulau Pinang..

Yang menjadi Exco Agama Islam dalam kerajaan negeri pun tak guna..Apa Guan Eng suruh buat, dia buat..walaupun terpaksa mengadai maruah orang Islam di Pulau Pinang...

Kenapa bacaan al-Quran sebelum masuknya waktu subuh harus dipertikaikan sekarang sedangkan telah sekian lama bacaan ini berkumandang tanpa sebarang masalah?? Apa cerita pula dengan Phor Thor Festival (Hungry Ghost Festival)tak bising ke acara tu...konsert sana sini ketika orang nak berehat...kenapa acara seperti tidak dilarang??


Lepas ni puak-puak ni mesti suka pasal boleh tidur nyenyak sampai ke pagi tanpa sebarang gangguan...Hari ni bacaan al Quran dan Azan Subuh..esok-esok azan Zuhur dan Asar pula sebab bising dan menganggu orang yang nak kerja malam pula....


TASEK GELUGOR: Jabatan Hal Ehwan Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) mengarahkan semua masjid dan surau di negeri itu menghentikan bacaan al-Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh kerana amalan itu bercanggah dengan hukum syarak dan boleh mengganggu orang lain di dalam dan luar masjid.


Arahan itu selaras dengan keputusan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri pada 7 April lalu dan surat pekeliling mengenai larangan sudah dikeluarkan pada 3 Ogos lalu dan diedarkan kepada semua jawatankuasa kariah masjid.

Sudah lebih beratus tahun amalan ini dilakukan oleh umat Islam, di Malaysia kenapa bila DAP memerintah azan dan bacaan Quran diharamkan. Saya merasakan ini adalah penghapusan imej Islam di Pulau Pinang secara sedikit demi sedikit. - Berita Harian

20 comments:

Anonymous said...

babi punya cina..

Anonymous said...

Tanda dunia akan kiamat 2012, bila para ulamak sendiri mencadangkan agar Azan dan Al quran tidak boleh diperdengarkan...

ISLAM DIJATUHKAN OLEH UMAT NYE SENDIRI...

Anonymous said...

DAP mendahului SP YDPA !
Kita tidak mendiam diri.
Satu per satu DAP telah mencabar terang .
BiaDAP kurang ajar .
Sengaja nak cari pasal.
Sentiasa dan memang mencari isu..
Sebarkan panji panji hitam.
arjuna waspada.
Changkat lobak.

Anonymous said...

Bercanggah dengan hukum syarak?dorang nih ikut hukum syarak org kristian ke?

Anonymous said...

UMAT ISLAM DI PULAU PINANG ATAU SATU MALAYSIA HARUS BANGKIT MEMBANTAH KETETAPAN NEGERI PULAU PINANG ITU.INI SATU PENCABULAN MARUAH AGAMA ISLAM SECARA TERANG TERANGAN DI MALAYSIA.PUAK2 PAS JANGAN BUAT X TAHU PULAK

Anonymous said...

ini lah untung nya bila ulama sudah gila kuasa ugama digadai maruah bangsa dijual btl2 anak haram

Anonymous said...

Baguih laaa....pi la pangkah depa lagi...haa..la ni rasa laaa!!!

Awan Fantasia said...

cina dah mula tunjuk taring..dia xsedar ke apa dia tue sapa..kalau mcm nie memang tak boleh biar..

Entri Terhangat!! :
Video Kenakan Kawan..LAWAK GILER!!
Preview - Libas

Anonymous said...

PAS KAWASAN JELUTONG, BAYAN BARU DAN TANJUNG MENYOKONG PENUH FATWA YANG DIKELUARKAN OLEH MAJLIS AGAMA NEGERI PULAU PINANG. TERIMA KASIH USTAZ ELIAS ZAKARIAH DAN EXCO AGAMA KAMI YB MALIK KASSIM. PAKATAN MEYOKONG SEPENUHNYA. TUAN GURU HADI AWANG DAN NIK AZIZ MENYOKONG SEPENUHNYA TINDAKAN INI TERMASUK DI SELANGOR. HIDUP PAKATAN. TEIMAK KASIH KEPADA YB LIM GUAN ENG KERANA MEMERIKAN PELUANG KEPADA TIMBALAN PRESDIEN KAMI YBHGIA USTAZ MAT SABU.

Anonymous said...

Pak lah, orang pulau Pinang tak nak komen ke, Keturunan ulamak takan diam jeeer.

Anonymous said...

apa punya bangsat sgt lim guan eng ni...br saja isu gereja ni lak hang kacau lg isu azan dan bacaan al-Quran...haram jadah cina ni...ulama PAS wt apa??tgk saja ka...memg jd tunggui la hang pa suma ulama PAS,hanya pentingkan kuasa saja...tttuuuihhhh...

Anonymous said...

tahniah kepada melayu pulau pinang...puaih hati hangpa...

Anonymous said...

x guna nak marah DAP berlebihan selagi masih ada melayu yg bersama DAP.....fikirlah...mana maruah org melayu..dah diperlakukan sebegini pon masih mahu bersama DAP...

Anonymous said...

apa punya bangsat sgt lim guan eng ni...br saja isu gereja ni lak hang kacau lg isu azan dan bacaan al-Quran...haram jadah cina ni...ulama PAS wt apa??tgk saja ka...memg jd tunggui la hang pa suma ulama PAS,hanya pentingkan kuasa saja...tttuuuihhhh...

jawapannya : ulamak pas ni kerja depa dok isap butoh lge...tahan pungkok kat nua...tu la keja depa...anak haram punya puak2 ni...

Anonymous said...

salam.selama ni nkorang ade amik kisah ke pasal bacaan alquraan sebelum subuh?setahu aku xramai orang amik kisah nak dgr pon sbb masing2 tgh sedap tido lagi.azan2 subuh pon kdg2 nkorang xdgr.tolong jgan politikkan isu ini.kita nk mnjaga keharmonian kaum.nabi sendiri mnganjurkan kita menghormati kaum lain.kerajaan pulau pinang tak haramkan azan subuh pon.cuma bacaan alquran.jgn nak berlagak alim sgt boleh?

Anonymous said...

hadis Nabi s.a.w, kata Abu Sa’id al-Khudri:
“Ketika Nabi s.a.w beriktikaf (beribadah dalam masjid), baginda mendengar mereka mengangkat suara bacaan (al-Quran) sedangkan ketika itu Nabi s.a.w berada di tempat ibadah baginda. Lalu baginda mengangkat langsir dan bersabda: “Ketahui setiap kamu bermunajat kepada tuhannya, jangan sebahagian kamu menyakiti sebahagian yang lain. Jangan kamu angkat suara bacaan melebihi yang lain dalam solat” (Riwayat Abu Daud dengan sanad yang sahih).

Anonymous said...

Oi ni bukan kerja Lim Guan Eng la.. berita biar betul dulu.. tak da kaitan dengan kerajaan negeri Pulau Pinang la.. korang suka hati sangat nak cari isu naik berang buat ape..

sabar la sikit ni bulan ramadhan..

Anonymous said...

banyaknya orang bodoh banggang yang membaca artikel dalam internet dan terus percaya tanpa ada bukti kukuh.. dah la blog ini pro-BN/UMNO.. Jabatan Hal Ehwan Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) kononnya yang buat notis itu, orang cina pulak yang kamu marah.. memang banggang

Anonymous said...

salam,knp kta nk marah sgt ni kalo BN pegang pn bkn org mlayu yg mmrintah org cina gak...dulu sblm guan eng,tsu koon tu mlayu ke???snang cite kta yg mlayu2 ni kna sedar yg kta smakin bpecah apa kata kta rapat kan saf bsatu padu ssama bangsa seagama nk komplen psl org politik smua nya sama je x kra parti mana apa yg dorg pikir jnji ank branak dorg snang sudah org lain korg pya psl....

Anonymous said...

hahahha nampak sangat mtakde ilmu agama orang yang pandai agama tahu larangan macam ni..pastu duk tuduh macam2 sedangkan dulu cina kapiaq juagk yg memerintah..50tahun beb sampai tanah melayu dah takde atas pulau tu..
tapi sekaranag depa kata salah DAP..

hahhahah buat orang Penang..hangpa memang dah best..
buat orang luaq Penang..Lu Pikiaq la sendiri
hahhaha

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.