PANASS : KEKEJAMAN YANG MELAMPAU TERHADAP ORANG MELAYU!!!


Rakan Blogger Yang Tersohor di Pulau Pinang iaitu MPP telah pergi ke Taman Pelangi, Pulau Pinang dimana diktator Lim Guan Eng telah menggunakan kuasa vetonya mengarahkan MPSP untuk merobohkan gerai-gerai orang Melayu yang berniaga disitu. Begitulah kekejaman yang perlu dihadapi oleh peniaga-peniaga Melayu yang berniaga di sekitar Pulau Pinang di bawah pimpinan Ketua Menteri paling celaka & DAP

Ini bukan kali pertama, kedua atau ketiga kes merobohkan gerai peniaga Melayu di Pulau Pinang. Dah tak terkira jumlahnya tetapi apa yang tidak menariknya setiap kali kerajaan negeri mengarahkan MPPP atau MPSP merobohkan gerai atau premis kedai mangsanya adalah peniaga Melayu. Pentadbiran Lim Guan Eng yang berat sebelah ini melindungi peniaga cina sehinggakan membenarkan mereka untuk membuka gerai di atas jalan raya.


Ini bukti jelas pimpinan Lim Guan Eng amat rasis dan juga bersikap pilih kasih.
Melayu meniaga tak dibenarkan tapi kaum cina dibiarkan
 
Bangunan kekal berwarna biru yang dibina diatas tapak parking tidak dirobohkan 
kerana kepunyaan orang cina walau pun salah disisi undang-undang

 




Kat bawah ni ada video pasal kezaliman Regim Guan Eng di Taman Pelangi pagi tadi. Semua yang diinterview tu adalah orang yang menyokong Pakatan pada PRU12 dulu. So, sekarang ni dorang rasa sendiri macam mana puak Pakatan ni kalau diberi kuasa.


Dorang sendiri mengaku yang sebelum ni BN tak pernah kacau dorang berniaga, ada yang dah berniaga kat situ selama 18 tahun. Tapi bila Pakatan ambik alih, semua hancur 


PANASS : KEKEJAMAN YANG MELAMPAU TERHADAP ORANG MELAYU!!! PANASS : KEKEJAMAN YANG MELAMPAU TERHADAP ORANG MELAYU!!! Reviewed by Empayar Pemuda on 8:59 PM Rating: 5

2 comments:

  1. Salam EP.

    Aku minta maaf banyak-banyak.

    Aku tidak bermaksud untuk mempertikaikan pendedahan demi pendedahan tentang cerita sedih bangsa kita di tanah air sendiri.Kita diperlakukan lebih teruk dari kaum red indian di Amerika suatu masa dulu.

    Aku sebenarnya tertanya-tanya apakah kita hanya mampu "merengek" minta dikasihani.

    Tidak adakah yang sanggup dan mampu berbuat sesuatu yang lebih dari itu demi survival orang Melayu di Pulau Pinang....

    ReplyDelete
  2. salam EP mohon add link blog saya ...
    http://minda-hijrah.blogspot.com/

    saya dah addkan blog bro :)

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.